Döntéshozó cikkek


Azonnali csodát remélnek a cégek a blokklánctól

Azonnali csodát remélnek a cégek a blokklánctól 

Az üzleti döntéshozók szerint fontos a blockchain alapú megoldásokba fektetni, de a pozitív, már implementált példák a legtöbb iparágban még váratnak magukra. Óvatosan optimisták a technológiával kapcsolatban és többen túlértékeltnek tartják.
Tíz naiv hiba a fenntarthatósági kezdeményezésekben

Tíz naiv hiba a fenntarthatósági kezdeményezésekben 

Két amerikai szakember, egyikük a World Wildlife Fund alelnöke, sorra vette, hogyan tudják a cégek elrontani a fenntartható megoldásaikat és programjaikat. Mikre kell ügyelni, hogy egy zöld céges újítás, az üzletvitel és gyártás átszervezése ne ártson a természeti környezetnek?
Ha nem hatékony a szervezet, az automatizálás sem segít

Ha nem hatékony a szervezet, az automatizálás sem segít 

A természetben minden növekszik, az emberi tudatot is a növekedés mozgatja, akárcsak a piacokat és a globális népességet. Ha nem növekszik a vállalkozásod, előbb-utóbb elsorvad, mert a növekedő versenytársak kiszorítják a pályáról. Hogyan lehet fejlődési pályára állítani cégünket? Erre is kínáltak válaszokat szakértők a Piac & Profit Szervezetfejlesztés – 2018 konferenciáján.
Nem az számít, hogy döntünk, hanem amit tanulunk belőle

Nem az számít, hogy döntünk, hanem amit tanulunk belőle 

Naponta döntések százait hozzuk meg, úgy, hogy ezek nagy része nem is tudatosul bennünk. Döntenünk kell olyan egyszerű kérdésekben, mint hogy mit együnk reggelire, majd a következő percben milliós beruházások papírjait írjuk alá. Döntéseink súlya változó, ez azonban a minőség tekintetében nem engedhető meg. Minden percben választanunk kell, de vajon hány döntésünk lesz igazán jó?
Minél kisebb a cég, annál nagyobb a munkavállalók szava

Minél kisebb a cég, annál nagyobb a munkavállalók szava 

A száznál kevesebb főt foglalkoztató cégek nyitottak leginkább az innovatív megoldásokra, és a beosztottakat is sokkal inkább bevonják a döntéshozatalba, derül ki a Profession.hu cégvezetőket megszólaltató kutatásából.
Nem kell egyetértés a döntéshozáshoz

Nem kell egyetértés a döntéshozáshoz 

Sok esetben végtelenül lelassítja a döntéshozás folyamatát, ha egy cégben minden esetben teljes egyetértésre törekszünk. Szakértőnk szerint erre nincs is szükség.
Így gyorsítható fel a döntéshozatal

Így gyorsítható fel a döntéshozatal 

Egy cég növekedésével gyakran együtt jár, hogy egyre lassabban hozzák meg a döntéseket. De nem kell ennek így lennie! Szakértőnk segít a hatékony döntéshozatali rendszer kialakításában.
Így szoktathatjuk magunkat a bizonytalansághoz

Így szoktathatjuk magunkat a bizonytalansághoz 

A vállalkozói lét elengedhetetlen része a kockázat. Egyesek éppen azért tudnak lubickolni benne, mert számukra az éltető erő, kellemes izgalom a kétes kimenetel, de sajnos nem mindenki van ezzel így. Adunk néhány tippet, hogy hogyan tréningezhető a kockázattűrés!
Kalandok és tanulságok kezdő vállalkozóknak

Kalandok és tanulságok kezdő vállalkozóknak 

Egy induló vállalkozás esetében kétségtelenül fontos probléma a logó és az arculat kialakítása. Mindenkinek vannak elképzelései, mindenki a legjobbat akarja - csak sajnos sokszor nem ugyanazt. Dönteni nehéz, a munkát végző szakemberrel kommunikálni még inkább. Gyakorlati tapasztalatok és tanulságok a logó tervezés kapcsán egy valós példán keresztül.
Már a kiszámíthatóság is veszélyes?

Már a kiszámíthatóság is veszélyes? 

Olyan lelki és főként fizikai magabiztosság kezd megint úrrá lenni a piaci szereplőkön, amely az indokoltnál veszélyesebbé tehet egy következő válságot – véli John Coates, a Cambridge-i Egyetem neurotudományokkal foglalkozó professzora, a Goldman Sachs és a Deutsche Bank egykori vezető értékpapír-kereskedője.

Nem bíznak a vezetők a döntéseikben 

A globális üzleti vezetők nem bíznak a döntéseikben, köszönhetően az információk hiányának vagy éppen a könnyű hozzáférhetőségnek. A felmérésből, amelyet a Harvard Business Review Analytics Services végzett el, kiderült, hogy a megkérdezett döntéshozók mindössze 13 százaléka biztos teljes mértékben a döntéseiben.

Így kerülje el a létfontosságú döntések csapdáit! 

A legtöbb vállalat életében eljön az a pillanat, amikor mindent fel kell tenni egy lapra, amikor a lét vagy a nemlét a döntésünk tétje. A legtöbben azt hiszik, a jó döntések mögött némi látnoki képesség és jó adag szerencse húzódik meg, jobban megvizsgálva a helyzetet azonban kiderül, hogy ez nem teljesen igaz.

A tudatos tervezés nem luxus 

Nincs stratégiai tervezés, sem utódlás sem egyéb területen a hazai kkv-knál - ez derült ki a CIB Stafétabot kutatásából. A cégvezetők azonban viszonylag realistábbak lettek, nem a folyamatos növekedést, csak a cég stabil működését és a vevők megtartását látják az igazi sikernek.

A munkatársak bevonásának dicsérete 

Miért praktikus bevonni a munkatársakat a döntésekbe? Mik az előnyei és hátrányai? Mihez képest kell bevonni őket? Ha igen, mikor és hogyan? Szakértőnk, Beck György az egyszemélyi döntés hátrányairól és a kollektív döntéshozatal, a bevonás előnyeiről ad tanácsot.

Céges ügyekben nem a többség dönt 

Sokan gondolják, hogy hatalmat és irányító szerepet csak az birtokolhat, akinek többségi támogatottsága van. A cégvezetők azonban jól tudják, hogy a döntés a vezető felelőssége, és akkor is keresztül kell vinni a vezetői akaratot, ha a csapat egy része nem ért egyet. Szakértőnk ad tanácsokat, hogy csináljuk!

A döntéshozás alapszabályai és alaphibái 

Ahogy a meeting szabályai fontosak a különböző gondolkodásmódú, felkészültségű, pozíciójú tagok közötti kommunikáció konstruktív mederben tartása szempontjából, a döntéshozatal folyamatának betartása is azt segíti, hogy a csapat együtt haladjon a közösen elfogadott, jó minőségű döntés felé.

Hogy lesz egy jó döntésből tényleges cselekvés? 

A két legrosszabb dolog, ami történhet, hogy egy, a meetingen megszületett jó döntést nem hajtanak végre, vagy egy rossz döntést végrehajtanak. Tehát az a cél, hogy jó minőségű döntés szülessen és azt hatékonyan végrehajtsák.

Merjünk dönteni! 

Fontos, hogy minden nagy döntés előtt mérlegeljük a lehetőségeinket. Valóban. De a túl sok mérlegelés éppen a döntésképtelenségbe taszíthat bennünket.

Tele van a padlás ötletekkel - de hogy lesz belőlük üzleti siker? 

Legyen kezdő vagy működő a vállalkozás, közepes vagy nagy, akár multinacionális a cég, az emberi kreativitás, az ott dolgozók ötletei szabadon engedve egy határtalan ötletáradattá, akár ötletlavinává alakulhatnak. De az ötlettúltengés ugyanolyan veszélyes lehet, mint az ötlettelenség.

Kirúgjam, vagy ne rúgjam? 

Tedd, vagy ne tedd, de ne próbáld - hangzik a bölcsesség. Ez sokszor nem olyan könnyű egy cégvezető számára, de szakértőnk szerint nagyon fontos, annak érdekében, hogy tényleg a vezető kezében maradjon a cég sorsa.

Változtatniuk kell a cégeknek 

2020-ra az új technológiák hatásai a munkahelyekre a vállalatokat a decentralizáció új korszakába fogják kényszeríteni - derül ki egy, a Ricoh által támogatott új tanulmányból.

A döntéshozó magányossága 

A megváltozott körülmények hatására a vezetői döntések és a döntéshozatal folyamata sem ugyanaz, ugyanolyan már, mint a válság előtt volt. Máshonnan jön az információ, és mások a legfontosabb erények és elvárások.

Karbonkerekasztalt rendeznek a "grundon" 

Ha nem megy felülről, próbáljuk alulról. Ez a gondolat vezérelte a British Council fiatal klímanagyköveteit, amikor szervezni kezdték Karbon Kerekasztal című klímavédelmi rendezvényüket. Az eseményen olyan fiatal vezetőket ültetnek le közös asztalhoz az üzleti, a köz- és a civil szférából, akiknek döntéseiben már klímavédelmi szempontok is szerepet játszanak. A helyszín a 8. kerületi Grund, ahol a lebontásra ítélt romos épületek közösségi terekként kaptak új funkciót.

Mi érdekli az üzleti világ nagyhalait? 

Sokan és sokféleképpen kínálják termékeiket, szolgáltatásaikat az üzleti döntéshozóknak, akik szívesen böngészik a híreket is. A reklámozásra igénybe vett médiumok között előkelő helyen szerepel az internet, amelyen keresztül az üzletemberek több mint 90 százaléka elérhető.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo