divat

divat, fenntarthatóság, környezeti terhelés, ökolábnyom, ökológiai lábnyom, textilipar

Ki a zöldebb? Versenyeznek a farmergyártók

KlimaBlogger

8500 liter víz kell ahhoz, hogy megtermesszenek annyi gyapotot, ami egy farmernadrág legyártásához szükséges. A gyapot a legtöbb növényvédő szert igénylő fajták közé tartozik. A farmer ökolábnyomába bele kell még számítani mindazt a folyószennyezést, amit a ruhagyárakból kiáramló ipari szennyvíz okos: a textil megdolgozásához és színezéséhez rengeteg vegyi anyagot használnak.

Tovább olvasom »
amerika, divat, gasztronómia, gyorsétterem, ingatlan, innováció, usa, vállalkozás, vállalkozó

A későn érők is sokra vihetik

piacesprofit.hu

Nem mindenki volt már fiatalon csodagyerek, aki megtalálta a módját, hogy hobbijával pénzt csináljon. Sokan sokféle dologgal próbálkoztak és nem jött be számításuk, mire túl a negyvenen egy valamivel végre telibe találtak. Mindannyian világsikerű vállalkozók és alkotók lettek a szakterületükön. Olyan márkák mögött álltak későn kezdők, mint a McDonald’s, a Gap, a Universal Studios, a KFC vagy a Wal-Mart.

Tovább olvasom »
divat, innováció, mobileszközök, okoseszközök, retro, technológia, technológiai fejlődés, trend

Miért nem halnak ki a régi technológiák?

piacesprofit.hu

Állandó piaci rés, ami kiaknázható vagy múló hóbort a tech-nosztalgia? Meg vagyunk róla győződve, hogy az új technológiák kiváltják és megszüntetik a régieket. De ez nem minden esetben van így. A zenei antikváriumokban jól megy a bakelitlemezek forgalma. Nemcsak Budapesten, hanem világszerte. És nemcsak ez az egyetlen régi technológia, ami divatját éli manapság.

Tovább olvasom »
divat, hamisítás, jogvédelem, szabadalom, szellemi tulajdon, szerzői jog

Koppintás: a legnagyobbak sem hagyják ki

Kriston László

A divattervezésben homályos a szerzői jog fogalma, amiből számos bonyodalom – per és kártérítés – származik. Másolják egymást a sztártervezők, a másod-, harmadvonalbeli márkák pedig ontják a nagyok által ihletett konfekciót. A hamisítás is virágzó iparág. A gagyi Chanel- és LV-táskákat vagy a márkásnak látszó parfümöket főleg a harmadik világban állítják elő.

Tovább olvasom »