Cégérték cikkek


Mennyit ér egy cég? Kiszámoljuk

Mennyit ér egy cég? Kiszámoljuk 

A cégérték ismeretének fontosságára, valamint a menedzsment által elkészített üzleti tervek típushibáira hívja fel a hazai vállalatvezetők figyelmét legújabb összefoglalójában a Mazars. A tanácsadó vállalat rámutat: a tranzakciós – és sok egyéb - helyzetben szükséges cégértékeléshez elengedhetetlen az üzleti terv elkészítése, amely – tapasztalataik szerint – gyakran bizonyul pontatlannak vagy indokolatlanul optimistának. Ezért egy tanácsadónak az üzleti terv ellenőrzésében is kulcsszerepe lehet.
A Real Madrid átugrotta a Manchester Unitedet

A Real Madrid átugrotta a Manchester Unitedet 

Három év stabilitás után idén változik a pódium összeállítása: a Real Madrid átugrotta a Manchester United csapatát, miközben a Barcelona visszacsúszott a negyedik helyre, előrébb engedve a Bayern Münchent a KPMG által készített összesített vállalati érték (Enterprise Value) listáján.
A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek

A fenntartható cégek a tőzsdén is jobban teljesítettek 

A Barron’s amerikai üzleti magazin immár másodszor állította össze százas toplistáját a legfenntarthatóbb amerikai tőzsdei cégekről. Az üzletvitelt közel 200 szempont alapján értékelték. E vállalatok kevesebbet vesztettek értékükből a tavalyi árfolyamzuhanások közepette, mint a Top 100-ba be nem került cégek.
A Tencent letaszította a trónról a Facebook-ot

A Tencent letaszította a trónról a Facebook-ot 

A kínai Tencent internetes technológiai holding piaci tőkeértéke az ázsiai vállalatok között elsőként lépte át az 500 milliárd dolláros határt és globális összevetésben már megelőzte a Facebook piaci tőkeértékét is.
Ezért fizet sokkal többet a vevő

Ezért fizet sokkal többet a vevő 

A piaci versenyben évtizedek óta a megkülönböztetés egyik legfőbb eszköze a márka. A márka segít a víz fölött maradni a gyilkos versenyben, és minél erősebb, annál inkább súlyos pénzeket hoz a cégnek. Hogy mennyit? Az Apple márkanév például többet ér, mint a teljes magyar GDP.
A kényszer hajtja a cégfelvásárlásokat

A kényszer hajtja a cégfelvásárlásokat 

A válság után újra fellendült a befektetési kedv, az akvizíciós étvágy, a trend pedig várhatóan folytatódik, hiszen sok likvid tőke halmozódott fel a vállalkozásoknál. Az M27 ABSOLVO az elmúlt 2 év M&A tranzakcióit vizsgáló elemzése szerint a régiónkban felvásárlók 56 százalékát teszik ki tőzsdén jegyzett vagy pénzügyi befektetői, magántőke-háttérrel rendelkező cégek, melyeket alapvetően a növekedési kényszer motivál. Ha organikusan ez nem megy, vagy nem elég gyorsan, akkor pedig vásárolnak.
Még mindig az Apple éri a legtöbbet

Még mindig az Apple éri a legtöbbet 

A 100 legnagyobb vállalat piaci tőkeértéke a válságot követően világszerte először mutat jelentős csökkenést, miután 2015. március 31-hez képest 4%-kal esett vissza a nemrég közzétett PwC Global Top 100 rangsor alapján. A csökkenésért elsősorban a kínai vállalatok a felelősek, amelyekre az év folyamán igen nagy hatással voltak a helyi piaci körülmények, illetve Európa, amelynek idén nem sikerült gazdasági növekedést produkálnia.
Így fektesse be a pénzét Warren Buffett szerint

Így fektesse be a pénzét Warren Buffett szerint 

Warren Buffet a világ egyik leggazdagabb embere, aki befektetéseivel kiérdemelte az "omahai bölcs" becenevet. Mire kell ügyelni szerinte, amikor megtakarított pénzünket próbáljuk fialtatni? Íme egy csokor az aranyköpéseiből.
Márkanév: megfoghatatlan pénz

Márkanév: megfoghatatlan pénz 

Tervezhető adóterhek, mérhetőbb hatékonyság, vállalatfelvásárlás esetén akár többszörös felár elérése, illetve jelentősen javuló finanszírozási és befektetési esélyek – néhány fontos előny, ami mindenképpen indokolttá teszi egyes immateriális javak, így például a márkaérték meghatározását és a mérlegben való szerepeltetését – hívja fel a figyelmet a BDO Magyarország.
Így kerüljük ki az ugráló árbevételeket cégértékelésnél

Így kerüljük ki az ugráló árbevételeket cégértékelésnél 

Mely esetekben térhetünk el egy cégértékelésben a mérvadó EBITDA számtól, mikor alkalmazhatjuk az összehasonlító, módszertant az eljárás során? Az RSM-DTM elnök vezérigazgatója ennek a kérdésnek eredt a nyomába.

Miért van szükség cégértékeléskor korrekcióra? 

Ha jól működő és nyereséges cégek esetében beszélünk cégértékelésről, akkor az értékelés fókuszpontja a társaság által elért operatív nyereség, vagyis az EBITDA kell legyen. Más kérdés, hogy az itt megtalálható számok mennyire fedik a valóságos értéket.

A kicsi vonzó, a nagyobb értékesebb 

Bizony előfordulhat, hogy cégértékesítés során a vevő és az eladó elképzelései a cégértékesítés során nem találkoznak. Tipikus eset, amikor az eladó kevesli a vételárat vagy éppen a vevő sokallja azt.

Eladná a cégét? Ennyit kell adóznia utána! 

Sok cégvezető dönt úgy, hogy végleg kiszáll a mókuskerékből, vagy pedig a felhalmozódó tartozások miatt értékesíti a cégét. Csakhogy akár a teljes tulajdon, akár az üzletrész értékesítés során adókötelezettség keletkezik, aminek mértéke függ az eladó személyétől.

Mikor van szükségünk cégértékelésre? 

Cégeladás és felvásárlás előtt mind az eladónak és mind a vevőnek el kell készíttetnie a cégértékelést, hogy a tárgyalások során legyen „muníciója”, amivel a másik felet - legalábbis részben - sarokba szorítja.

Három fontos kérdés tőkeemelés előtt! 

Pénz nélkül egyetlen növekvő vállalat sem életképes, éppen ezért minden egyes cégnél természetes folyamat a potenciális pénz-, illetve tőkeforrások folyamatos felkutatása. A pénzt azonban nem vágják csak úgy hozzá a vállalkozóhoz, meg kell érte dolgozni.

Így tudhatjuk meg, mennyit ér a vállalatunk! 

Ha befektetőt keresünk, vagy csak kiszállnánk a mókuskerékből létfontosságú, hogy mennyit ér a vállalatunk. Azonban ennek az értéknek a meghatározása nem egyszerű feladat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo