Carsharing cikkek


A vállalkozásoknak is fenntartható megoldás lehet a villanyautós carsharing

A vállalkozásoknak is fenntartható megoldás lehet a villanyautós carsharing 

A közúti közlekedés zöldebbé válásában nagy szerep juthat az elektromos autókból álló céges flottáknak, ezek beszerzése és fenntartása azonban jelentős beruházást kíván. Költséghatékony és zöld megoldás viszont a villanyautós carsharing: a GreenGo kizárólag elektromos járművekből álló flottája a cégek számára is elérhető. Kiszámítható költségekkel, perc- vagy napidíj alapú elszámolással cég-, valamint kulcsos autóként is használható, de béren kívüli juttatásként és dolgozói kedvezményprogram keretein belül egyaránt elérhető a szolgáltatás.
Megosztott kocsinak ingyen lenne a parkolás

Megosztott kocsinak ingyen lenne a parkolás 

Németországban törvényt hoznak a közösségi autómegosztó szolgáltatások támogatásáról, a szövetségi kormány tervezete alapján a szolgáltatók autói ingyenesen parkolhatnának, de meg kell felelniük bizonyos környezetvédelmi normáknak.
Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz

Az Uber-alapító tanácsai a sikeres vállalkozáshoz 

Az amszterdami Startup Fest Europe-on tartott beszédéből kihagyott minden utalást az Uber elleni taxistiltakozásokról és a P2P-közlekedés jogi nehézségeiről. Inkább motivációs beszédet adott arról, hogyan legyen az ember jó vállalkozó. Mindezt az Uberrel és önéletrajzi vonatkozásokkal színesítve. Azt is megtudtuk, hogy mi az amerikai kiejtése az Uber szónak: ú-bőr.
Jön a közös kocsi a saját autó helyett

Jön a közös kocsi a saját autó helyett 

Az autómegosztó – úgynevezett carsharing vagy drivesharing – szolgáltatások rohamos terjedése 10-15 éven belül teljesen megváltoztatja a globális és hazai autóhasználatot. A szemléletbeli váltás az autógyártók és a lízingcégek számára is lehetőségeket tartogat pozícióik megerősítésére.
Az Ubertől a bevándorlókig tart a megosztás gazdasága

Az Ubertől a bevándorlókig tart a megosztás gazdasága 

A magányos ISIS-terrorista, a biztonságos életkörülményeket kereső migráns, a lakását bérbe adó vagy a kocsiját megosztó polgár ugyanazon spektrum más-más pontjain húzódnak meg. A P2P új techarzenálja forradalmasítja a gazdaságot, a társadalmat és a magánéletünket.
Tarol vagy letarol az Uber?

Tarol vagy letarol az Uber? 

Látványos és érzelmektől fűtött demonstrációval tiltakoznak az Uber közösségi autómegosztó terjedése ellen a budapesti taxisok. A taxirendelet hatálya alatt működő fuvarozók az applikáció betiltását követelik. Testközelből láthatjuk, a közösségi gazdaság térnyerése éppúgy veszteseket is "termel", mint minden átalakulás.
Telekocsiban nem csak olcsóbb, biztonságosabb is

Telekocsiban nem csak olcsóbb, biztonságosabb is 

Az utasok jelenlétében körültekintőbbek a sofőrök és biztonságosabb a személyautóval való utazás. A telekocsizó autósok körültekintőbb vezetési szokásokat alakítanak ki, jobban betartják a sebességhatárt, és az utasértékelési rendszer miatt is felelősségteljesebben vezetnek.
Csak nálunk van carsharing a régióban

Csak nálunk van carsharing a régióban 

Egyelőre csak Budapesten működik carsharingrendszer a kelet-közép-európai országok közül, de Magyarországtól keletre sem biztató a helyzet – derül ki Magyarország piacvezető carsharing-szolgáltatója, az Avalon CarSharing régiós körképéből. A visegrádi négyek közül Lengyelországban várhatóan jövőre jelenik meg az első közösségi autós rendszer, a környező országok közül pedig jelenleg csak Bécsben állnak rendelkezésre közösségi autók.
Nem mindenkinek érdemes kocsit venni

Nem mindenkinek érdemes kocsit venni 

Havi 150 ezer forintnál is többe kerülhet egy új, alsó-középkategóriás autó fenntartása annak, aki parkolóhelyet bérel, casco biztosítással rendelkezik, és éves szinten 10 ezer kilométernyit autózik.
Autóflotta egy kisvállalkozásnak?

Autóflotta egy kisvállalkozásnak? 

Kisvállalkozóként nem is gondolhatunk arra, hogy egy egész autó flotta segítse a munkát - jó, ha egy autó rendelkezésre áll. Legalábbis így volt ez eddig, most azonban a megosztás gazdasága lehetővé teszi, hogy szükség esetén kis városi, de ha kell, akár egy kisteherautó álljon az üzlet rendelkezésére.

A telekocsisok igényesebbek 

Bár a dráguló üzemanyagárak folyamatosan a közbeszéd részét képzik, amikor útra kelünk, nem szoktuk az autózás teljes költségét figyelembe venni, nem gondolunk a szervizköltségekre, a gépjárműadóra, vagy akár a kötelező biztosítás anyagi vonzatára.

Rákaptak a cégek az autómegosztásra 

A cégek már a hazai közösségi autózás első évében felismerték a CarSharingben rejlő költség- és időhatékonysági lehetőségeket, de az utóbbi időszakban érezhetően nőtt a közösségi autózásra fogékony magánfelhasználók száma is.

Havonta ötvenezer állást teremt az Uber 

Eddig is kemény ellenállás fogadta a taxizást teljesen új alapokra helyező Ubert, a frissen bejelentett adatok pedig várhatóan még jobban kiélezik a vitát a startup körül, hiszen a cég vezetője szerint világszinten, naponta ötvenezer állást teremtenek.

Oszd meg és utazz! 

Miközben nálunk hamarosan beindul a BuBi, Németországban egyre népszerűbb a nagyvárosi közösségi kerékpárkölcsönző rendszerekhez hasonlóan működő autómegosztás. Az úgynevezett „carsharing” használóinak száma tavaly csaknem megduplázódott a Zöld8 összeállítása szerint.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo