bor

agrár, biodinamikus, bor, bortermelés, ezotéria, gyökér, kalifornia, karbonmegkötés, komposzt, kozmosz, kristály, mezőgazdaság, misztika, németország, organikus, rudolf steiner, spirituális, szántás, szén-dioxid, szőlő, talaj, teozófia, terméshozam, termesztés, trágya, vegyszer, vegyszermentes, versenyelőny

Mi köze az ezotériának és Rudolf Steinernek a klímabarát borhoz?

Kriston László

Egyre erősödik a környezet- és egészségtudatos fogyasztók szegmense az élelmiszerpiacon. A bortermelésben az organikus és a „biodinamikus” szőlőtermesztés most az új divat. Illetve nem is annyira új ez: már a teozófia 19. századi német atyjának, Rudolf Steinernek is megvoltak a gondolatai arról, milyen a jó bor. Az ökotudatos 21. századi borászatok tulajdonképpen az ő nyomdokain járnak.

Tovább olvasom »
bor, kereskedelem, macedón, márka, vita

Botrány a borvásáron: melyik az igazi macedón?

piacesprofit.hu

Hosszú évek heves vitái után Görögország és a jugoszláv tagköztársaságból független állammá lett Macedónia megegyezett: az utóbbit ezentúl Észak-Macedón Köztársaságnak nevezik. A düsseldorfi borvásáron visszatért a múlt és kitört a botrány a “macedón” borok között.

Tovább olvasom »
bor, KKM, tokaji

Borkóstoló: a diplomaták között a tokaji a nyerő

piacesprofit.hu

A Tokaji borvidék viszi a prímet a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) 2018-as borválogatásában, amely a külképviseletek és a diplomáciai rendezvények számára készült. Számos neves magyar borvidék nem szerepel a listán, helyet kapott viszont egy olyan erdélyi bor, amely egy Aradhoz közeli borvidéken készült.

Tovább olvasom »
árazás, bor, egyetemista, hangulat, márka

Ár, márka és hangulat alapján döntenek a hazai fiatalok

piacesprofit.hu

Az ár, a márka és a hangulat befolyásolja leginkább a magyar egyetemisták borválasztását a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felmérése szerint. Az ország első, magyar WSET képzésre is jogosult egyetemeként a METU minden hallgatójának elérhetővé teszi a középszintű bor- és párlatismeret kurzust. Az intézmény a kezdeményezéssel összhangban 34 hazai borkülönlegességből választotta ki saját protokollborát.

Tovább olvasom »
alkohol, alkoholtermék, bor, borászat, európai bizottság, szőlőtermesztés

Szigorítás helyett ágazatra szabott megoldásokat kérnek a szőlő- és borszektor képviselői

piacesprofit.hu

Az Európai Bizottság javaslata szerint minden alkoholos ital címkéjén fel kellene tüntetni annak kalóriatartalmát, valamint figyelmeztetni a fiatalokat az alkoholfogyasztás és az ittas vezetés veszélyeire. A négy legnagyobb európai lobbiszervezet (CEEV, Copa-Cogeca, CEVI, EFOW) levélben fogalmazta meg közös álláspontját, amelyet az Európai Parlament „Bor, párlatok és minőségi élelmiszerek” munkacsoportjának juttattak el. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsa (HNT) is csatlakozott az európai szintű szakmai összefogáshoz, emellett a Wine in Moderation program nemzeti koordinátoraként nemcsak az önszabályozást, hanem a felelős alkoholfogyasztást is tevékenyen támogatja – írja a HNT.

Tovább olvasom »
bor, bortermelés, bortermelő, fagykár

Nem kell még temetni az idei bortermést

piacesprofit.hu

Megkongatta a vészharangot a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, amikor bejelentette, hogy a tartós januári fagy miatt az idei szőlőtermés elmarad a tavalyitól. Az ország különböző borászataiból származó Vince-napi visszajelzések nem mutatnak ennyire borús képet.

Tovább olvasom »
bor, fogyasztói szokások, kiskereskedelem

Újra kezd boros nemzet lenni a magyar

piacesprofit.hu

A bor népszerű – széles vásárlókörrel rendelkezik Magyarországon. Az otthoni fogyasztás az idei év első felében stabil volt és ugyan ritkábban, viszont alkalmanként több bort vásároltak háztartások mintegy 7900 forintot elköltve a januártól júniusig tartó hat hónapban. Az értékesítésben legnagyobb súlya a hipermarketeknek és a diszkontoknak van.

Tovább olvasom »
agrárium, bor, borászat, energiahatékonyság, kkv pályázat, mezőgazdaság, uniós források, uniós pályázat, uniós pályázatok, versenyképesség javítás

Dupla pénzt kapnak a borászok

PP/MTI

Negyvenmilliárd forint keretösszegű pályázati felhívást tett közzé a Miniszterelnökség a borágazat támogatására – jelentette be a Miniszterelnökség agrár-vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

Tovább olvasom »
bor, felmérés, közösségi média, közösségi oldalak, turizmus, turizmusmarketing, y generáció

Itthon tarthatók a fiatalok – legalább nyaralni

piacesprofit.hu

Márkastratégia, más utazók jó értékelései és élmények kellenek ahhoz, hogy az Y generációs fiatalok elinduljanak egy-egy magyar úti célt felfedezni – derült ki a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatója,
Dr. Sziva Ivett turizmus-szakértő legfrissebb kutatásából. Számos magyar régió felismerte már ezt, de van még hová fejlődni.

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor