Big data cikkek


Elhalasztott projektek zúdulnak a vezető magyar big data cégre

Elhalasztott projektek zúdulnak a vezető magyar big data cégre 

A gyógyszeriparból, a pénzügyi szektorból és a nemzetközi tech óriásoktól érkező megrendelések tartják két számjegyű növekedési pályán a budapesti székhelyű Starschema Kft-t. A digitalizáció globális gyorsulásával rövid és hosszú távon is folyamatosan javulnak a cég üzleti kilátásai.
Okos adatok: egyre olcsóbb rendszerek a kkv-k szolgálatában

Okos adatok: egyre olcsóbb rendszerek a kkv-k szolgálatában 

A gépi intelligencia a hatékonyságnövelés talán utolsó forrása. Az okos eszközök, szenzorok közötti kommunikációt, a mesterséges intelligencia-szoftverek használatát a kisebb cégek számára is elérhetővé fogják tenni azok a IoT-hálózatokat, amik most indulnak el az 5G-technológiával. A szenzorok és e rendszerek ára évről évre zuhanni fog, vagyis előnyeit a kkv-szektor is learathatja. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit ADAT – Az új kincs című konferenciáján.
Az ingatlanpiacot is átalakítja a technológiai forradalom

Az ingatlanpiacot is átalakítja a technológiai forradalom 

Az új technológiák, mint a mesterséges intelligencia és a blokklánc alapvető változásokat indítottak el az ingatlanszektorban is. Az adatvezérelt megoldások révén számos tevékenység válhat lényegesen hatékonyabbá ebben a szegmensben, azonban a kínálkozó lehetőségek kihasználásához az ingatlanpiaci szakemberek összefogására is szükség van.
A jogi csűrcsavart még nem lehet gépesíteni

A jogi csűrcsavart még nem lehet gépesíteni 

A következő évtizedekben gyökeresen átalakíthatja a jog minden területét a technológia, azonban a mesterséges intelligencia széles körű alkalmazása és a blokklánc-rendszerek terjedése ellenére a humán tényező továbbra is nélkülözhetetlen eleme marad a jogalkotásnak és a jogalkalmazásnak egyaránt.
A cégek alig használják a mesterséges intelligenciát

A cégek alig használják a mesterséges intelligenciát 

Új szervert fejlesztett a Cisco, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy több információt nyerjenek ki adataikból, és ezeket felhasználva jobb és gyorsabb döntéseket hozzanak.
Már nem csak geekek hobbija a nyílt forráskódú szoftver

Már nem csak geekek hobbija a nyílt forráskódú szoftver 

Egyre nagyobb a nyílt forráskódú programok üzleti jelentősége, írja a SUSE. A nyílt szoftverek fontos projektek alapjait képezik, és valós alternatívát jelentenek a kereskedelmi forgalomban kapható termékekkel szemben is.
Big data-val a háború is megjósolható?

Big data-val a háború is megjósolható? 

Big Data és AI segítségével jósolná meg a német honvédelem, mi várható a válságzónákban, azt is megpróbálják előrejelezni, hol a legnagyobb egy fegyveres konfliktus veszélye.
Ipar 4.0: tanuljunk mintagyáraktól

Ipar 4.0: tanuljunk mintagyáraktól 

Ingyen, a digitális transzformációt már végrehajtott gyárak segítségével készítik fel a 4.0-s ipari megoldások bevezetésére a kkv-kat az Ipar 4.0 Mintagyárak programban. Az IFKA és az IVSZ közös projektjének célja, hogy a magyar beszállítók megfeleljenek a multinacionális megrendelők egyre növekvő igényeinek.
A tőkebevonás olyan, mint egy házasság – csak hosszú távon van értelme

A tőkebevonás olyan, mint egy házasság – csak hosszú távon van értelme 

A tőkebevonás olyan, mint egy házasság. Csak olyan befektetővel érdemes dealt csinálni, akivel hosszú évekig együtt is tudsz működni. Ezt vallják a Starschema tulajdonosai, akik kitartó munka után a Big Data szegmens régiós piacvezetői lettek.
4+1 marketingjóslat 2018-ra

4+1 marketingjóslat 2018-ra 

2018-ban megállás nélkül „okosodnak” az eszközök, miközben még inkább szegmentálódnak a fogyasztók – mindeközben pedig a marketingeseknek gyorsan le kell követnünk a változásokat, sőt azok élére kell állniuk. A következőkben azt mutatjuk meg, hogy milyen trendeket várnak a Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubja tagjai 2018-tól, és melyek lesznek az előttünk álló esztendő fő szakmai kihívásai. 

A téli olimpián az 5G is starthoz áll 

Tavaly a vezető nélküli járművek, a mesterséges intelligencia, a big data és a kriptovaluták dominálták a technológiai híradásokat. A Telenor Research kutatói és technológiai elemzői szerint e sokat emlegetett megoldások egy része idén kereskedelmi forgalomban is elérhető lesz. Íme a 2018-as év legmeghatározóbb fogyasztói trendjeinek listája.

Energialábnyoma alapján kellene adóztatni mindenkit 

A gazdasági szereplők termelő és kereskedelmi tevékenységéből eredő ökológiai károk, externáliák létrejöttét megfizettetik a szennyezőkkel. De ezek jogi személyek, vállalatok. Lesz-e egy nap ökológiai alapú adóztatása az állampolgároknak?

Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket 

Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.

Big Data nélkül már a startnál lemarad 

A digitális gazdaság jelenében másodpercenként keletkező, szinte felfoghatatlan méretű adathalmaz megfelelő feldolgozása és strukturált analízise egy cég közép- és hosszú távú életben maradásáról dönthet. Aki lemarad, kimarad, a digitális darwinizmus korában a Big Data lehet a vállalati digitális transzformáció sikerességének, a versenyelőny megtartásának és növelésének egyik kulcsa. 

„Önvezető” vállalatok a láthatáron? 

A kiskereskedelemben jól látható módon egyre inkább az automatizált, digitális folyamatok veszik át az élőmunka szerepét. A vállalatok közötti kereskedés azonban eddig úgy tűnhetett, kevésbé érintett ezen a téren. A New York-i TXF konferencián Christophe Spoerry, az Euler Hermes Digitális Ügynökségének társalapítója a nagykereskedelmi területek automatizálásáról, a mesterséges intelligencia térhódításáról beszélt, melynek vége akár a lényegében „önvezető” vállalatok kialakulása is lehet. A verseny formában megrendezett konferencián olyan nagyvállalatok előadásait is megelőzte ez a prezentáció, mint például a Microsoft vagy az IBM.

Az intelligens gépek pontosabbak, mint az emberek 

Az ipari Internet of Things (IIoT), vagyis az IoT-technológiák ipari, logisztikai szektorokban való alkalmazása a machine learning (gépi tanulás) és a big data technológiák egyesítésével forradalmasítja a gyártást: a korábbinál sokkal nagyobb adatmennyiséget bocsát rendelkezésre, jelentősen gyorsabban és hatékonyabban, amelynek megfelelő hasznosítása üzleti előnyre váltható be. Ezen a területen hatalmas léptékű fejlődés ment végbe az elmúlt néhány évben: ma már 50 milliárd fizikai eszközt vagyunk képesek elhelyezni és átfogóan kezelni egyetlen hálózaton belül. A technológia gazdasági hordereje sem elhanyagolható, hiszen az Accenture tanácsadó vállalat becslése szerint 2030-ra 14,2 trillió USA dollárral fogja kivenni a részét a globális gazdaságból. A Schneider Electric az energiamenedzsment és automatizálás nemzetközi szakértője most néhány tanácsot ad az IIoT-ben rejlő lehetőségek hasznosításához.

Dől a pénz a startupokba, melyekbe a CIA tőkealapja fektet 

A CIA a Szilícium-völgy egyik finanszírozója. Ez nem titok. Kockázati tőke alapja, az In-Q-Tel évek óta fektet dollármilliókat a működése szempontjából leghasznosabbnak vélt, legígéretesebb technológiai innovációkba. Ha egy startupba befektet, az afféle megerősítésként szolgál, sorban állnak más alapok, hogy szintén oda invesztáljanak. A CIA minden egyes befektetett állami dollárjára 11-15 dollárnyi tőke jut magánforrásokból.

Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában 

Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mit sem érnek az emberek nélkül, akik képesek értelmezni azokat, és a vásárlók számára érzelmekké, élménnyé alakítani a belőlük kiolvasott tudást.

Jogosan félnek a fintech startupoktól a bankok 

Előttem az utódom? A hazai bankok két éve még legyintettek a fintech-forradalomra, mint múló hóbortra. Pedig nemcsak pénzügyeink intézése terelődik át a teljesen digitális platformokra, hanem a céges pénzügyi folyamatok is. Felhasználóbarát appok fognak tarolni, melyek könnyebbé teszik életünket és praktikus ügyeinket. A bankok felköthetik a nadrágjukat.

Az adatelemző az, aki képes meglátni az óriáskígyóban az elefántot 

Egyre többet hallunk a Big Data fogalomról, és egyre jobban félünk is tőle felhasználóként. A Kürt Zrt. szakértői szerint fontos megérteni, hogy az elemzők számára nem az egyének a fontosak. A túlzott adatvédelem inkább gátakat emel, de lehet, hogy az USA épp a ló másik oldalára esik át.

Bányászat nélkül mit sem ér az adat 

Egyre több cég tudja, hogy érdemes adatokat gyűjtenie és ezekre építeni stratégiáját és taktikáját. Azonban az adtatok értelmező elemzés nélkül mit sem érnek – sőt, akár félre is vezethetnek.

Big Data: lehetőség vagy veszély? 

Az International Data Corporation előrejelzése szerint az üzleti analitikus szolgáltatásokra világszinten elköltött összeg 2018-ra 89,6 milliárd dollárra nőhet a 2014-es 51,6 milliárdról. Vagyis egyre több cégnél egyre több adat keletkezik, amivel valamit kezdeni kell. Az adatboom azonban a lehetőségek mellett új adatkezelési veszélyeket is jelent a cégeknek. A magyar kis- és középvállalatok sem fogják megúszni, hogy áldozzanak erre a területre.

Külön internet kell majd az okoskütyüknek 

A dolgok internetének fejlődésével annyi adatot termelünk, hogy el sem bírja majd a most meglévő hálózat. Az IoT megváltoztatja az életünket, de a sok adat nem ér semmit a felhasználói elemzések nélkül.

Minden cégnek kell egy saját hacker 

Ma az üzleti életben a vállalkozások fő fegyvere az információ, amely eddig sosem látott formában és méretben özönlik a cégekhez. A szinte végtelen mennyiségű adat megértése és elemzése, szakszerű rendszerezése és biztonsága olyan speciális szakemberekre hárul, akikről pár évvel ezelőtt még nem gondoltuk volna, hogy szükségünk lesz rájuk.

A hoteleknek is fel kell készülniük a digitális nemzedékre 

További lassulást vár a vendéglátóiparban 2017-ben az EY Global Hospitality Insights elemzése. A jóslatot a gazdasági bizonytalanságra, a folyamatosan növekvő kínálatara és az ezzel párhuzamosan csökkenő keresletre alapozzák. Ez nagyjából a 2016-ban is tapasztalt trend folytatása. A siker kulcsa a digitális világban keresendő.

Többet keres, aki digitálisra vált 

Közvetlen összefüggés van a vállalatok digitális átállása és a bevételek növekedése között – derül ki az Oracle és az IDC közös felméréséből. Bár Közép-Európa egyelőre le van maradva, egyre többen legalább tervezik a digitális eszközök bevezetését.

Digitális készségek nélkül ma már nincs siker 

Big data, adatelemzés, vagyis digitális fejlődés nélkül ma már nincs siker. Az informatika kihagyhatatlan elem, bármely szektorban mozgunk is.

Tényleg emberközpontú a technológia? 

A mesterséges intelligenciában és a digitális ökoszisztémákban a már létező emberközpontú technológiák gyors térnyerése olyan hatalommal ruházza fel az embereket, amellyel képesek átalakítani az üzleti és a társadalmi létet - állítja az Accenture éves technológiai jelentése.

VR, big data, mobil – technika nélkül már nincs marketing? 

A technológia ma az üzleti élet minden területére komoly hatással van, nem kivétel ez alól a marketing sem. Lássunk néhány fontos trendet, ami utat mutathat, hogy is tervezzünk jövőre!

Ezek a jövőálló IT-szakmák 

Webfejlesztő legyen a gyerek, vagy adattudós, esetleg szoftvermérnök? Bármelyiket választja is, jobbnál jobb álláslehetőségek között válogathat. A CareerCast listája hat IT-szakmát sorol a legmenőbbek közé.

Big data kell már a vacsorához is 

A technológia gyökeresen átalakítja az élelmiszeripart és az agráriumot is. Maholnap algoritmusok mondják meg, mit termesszünk a termőföldünkön, és milyen receptből főzzünk.

A nagy adat már nem olyan nagy durranás 

A Gartner szerint a vállalatok már nem invesztálnak olyan lendülettel a nagy adattal kapcsolatos lehetőségek kiaknázásába, sok helyen pedig, ahol megkezdődtek a fejlesztések, még a kísérleti szakaszban leállították a projekteket.

Nagy Adat, Nagy Változás 

Alapjaiban változtatja meg a Big Data és az IoT (Internet of Things) a környezetünkkel való kapcsolatunkat, a viselkedésünket. Ezeket a trendeket a magyar vállalatok sem hagyhatják figyelmen kívül.

A Nagy Testvér a szegénység ellen 

A szegénységet eddig mindig felpuffadt hasú, csont sovány afrikai gyerekkel "népszerűsítették", adakozásra buzdítva a fejlett nyugati országok kormányait, cégeit és magánszemélyeit. Most új "marketingeszköz" van a világjobbító szervezetek kezében: a műholdas kép. A leghaladóbb jótékonysági szervezetek a Big Data Nagy Testvér-szerű megfigyelő módszereit hívják segítségül, hogy megtalálják a rászorulókat.

Így lehet hatékonyan kezelni az adatrobbanást 

Napjainkban a vállalatoknak folyamatosan növekvő, óriási mennyiségű adatot kell tárolniuk, és ezt jellemzően egyre zsugorodó keretből muszáj megoldaniuk. Ezt a kihívást a cégek nem tudják megkerülni, hiszen a versenyképesség megőrzéséhez a legtöbb szektorban elengedhetetlen a termékekhez és szolgáltatásokhoz, valamint az ügyfelekhez kapcsolódó adatok megőrzése, feldolgozása és kezelése.

Pár hónap alatt tanulhat sikerszakmát bárki 

Sokan iratkoznak be 2-4 hónapos, gyorstalpaló programozó kurzusokra, nemcsak a Szilícium-völgy környékén. Barack Obama ezeket a kódoló kurzusokat belépőjegynek nevezte a középosztálybeli léthez.

A 21. század olaja a Big Data 

A digitalizáció nemcsak az emberek boldogságérzetét növeli, hanem gyakorlatilag a gazdaság fejlődésének motorjaként is szolgál: a Big Data lesz a jövő társadalmában a legfontosabb erőforrás, az új olaj.

Top it-biznisz tippek igazi tech sztároktól 

Mitől lesz sikeres egy termék? Mit vezet a biztos bukáshoz? Melyek azok a trendek amik meghatározzák a jövő cégeinek sikerességét? Milyen aspektusokat kell figyelembe vennünk a termék és szolgáltatásfejlesztés során? Top tippek igazi tech sztároktól!

Cégeladáskor online adatainkat is eladják 

Ma már minden mozdulatunk követhető, digitális lábnyomunk követésével már az appjaink előállítói is rendelkeznek ezekkel az adatokkal. Nagy üzlet az ilyen adatbázisok eladása, és ez is átszáll az cégakvizíciónál az új tulajdonosra.

A magánfelhőnek is vannak buktatói 

Egy jól megtervezett és összerakott magánfelhő hatékonyan képes kiszolgálni a vállalati igényeket, ám felbukkanhat néhány akadály. Ahhoz, hogy pénzügyileg, hatékonyság és adatvédelem tekintetében is sikertörténet legyen a projekt, nem árt néhány szempontot figyelembe venni mind a migráció, mind az üzemeltetés során.

Csak a helyet foglalják és pénzbe kerülnek 

A vállalati adatok csaknem fele anélkül avul el, hogy bárki hozzányúlna, ezek az elavult fájlok pedig értelmetlenül sok helyet foglalnak a vállalati rendszerekben. Még nagyobb baj, hogy jelentős részük „gazdátlan”, sok helyütt még a létezésükről sem tud a vállalat – csak fizeti a tárhelyüket.

Ügyvéd vagy orvos legyen a gyerek? Inkább zumbaoktató! 

A technológiai fejlődés nem csak állásokat sodor el, hanem teljesen új munkaköröket is teremt. Olyanokat, amelyekről néhány éve még nem is álmodtunk. Mutatunk most ezek közül néhányat, amelyek még csak most vannak felfutóban.

7,5 percenként egy új vevő? Nem lehetetlen 

A vállalkozásoknak ma már nem hirdetésben, hanem kampányban kell gondolkodniuk – a jól átgondolt marketing pedig meglepő eredményeket érhet el. Mutatunk néhány tippet az V. Országos Nagykereskedelmi és Gyártói Konferencián részt vevő szakértők segítségével.

Hat IT-trend, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni 

Tanulásra képes szoftverek, amelyek alkalmazkodnak a fogyasztók szokásaihoz, egymással kommunikáló fogkefék és bevásárlást intéző hűtők – csak néhány dolog, amelyek megkönnyítik az életünket a jövőben és egyben üzleti lehetőséget is jelentenek. Mutatjuk hogyan.

Szakember híján a növekedés is elmarad 

Növekedésben gondolkodnak a cégek, a magyar vezetők pedig még a globális hangulatnál is optimistábbak a PwC legújabb Magyarországi Vezérigazgató Felmérése szerint. Gátat leginkább a szakemberhiány vethet a nagy terveknek.

A jövő vállalatának három alapköve 

Óriási ütemben nő a vállalatok igénye az adattárolási-feldolgozási kapacitások iránt, de a céges költségvetések egyszerűen képtelenek lépést tartani ezzel. Szakértők segítségével mutatunk három olyan megoldást, amelyekre biztonságosan és költséghatékonyan alapozhatunk.

Amikor felvesszük, már azt is tudjuk, mikor rúgjuk ki 

Egy vállalat HR-szakembere számára mára fontosabbak meghatározott személyiségjegyek, mint az eddigi munkahelyi tapasztalatok és a megszerzett készségek. Ehhez nyújt megfelelő mérési eszközt a big data elemzés, amely a jelölt kiválasztási folyamatában előrejelezheti akár azt is, hogy mekkora eséllyel és mikor hagyja majd el a céget. A digitális adatbányászat így a HR legfontosabb folyamatait írhatja át 2016-ban.

Ez lenne a big data hátulütője? 

Még a csapból is a big data nagyszerűségét hozsannázó elemzések folynak. A gyakorlati szakemberek azonban egyre többször figyelmeztetnek arra, hogy az adat mindenhatóságát hangsúlyozó megközelítések elfednek egy nagyon fontos kérdést: az adatminőséget.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon

Durván felpörgött az elektromos autók eladása Magyarországon  

Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése márciusban.

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Cégblog

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest

Fontos mutatóban van lemaradásban Magyarország a régióhoz képest  

A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek alapján a magyar gazdaság gyengébben áll a többi régiós országhoz képest.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo