big data

adat, adatbiztonság, adatlopás, adatvizualizáció, ai, big data, dolgok internete, email, facebook, gépi intelligencia, hatékonyságnövelés, havi díj, iot, kkv, konferencia, kürti sándor, mesterséges intelligencia, MI, piac & profit, prediktív, számítógép, üzleti analitika, webáruház

Okos adatok: egyre olcsóbb rendszerek a kkv-k szolgálatában

Kriston László

A gépi intelligencia a hatékonyságnövelés talán utolsó forrása. Az okos eszközök, szenzorok közötti kommunikációt, a mesterséges intelligencia-szoftverek használatát a kisebb cégek számára is elérhetővé fogják tenni azok a IoT-hálózatokat, amik most indulnak el az 5G-technológiával. A szenzorok és e rendszerek ára évről évre zuhanni fog, vagyis előnyeit a kkv-szektor is learathatja. Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit ADAT – Az új kincs című konferenciáján.

Tovább olvasom »
big data, digitalizáció, együttműködés, ingatlanpiac, összefogás

Az ingatlanpiacot is átalakítja a technológiai forradalom

piacesprofit.hu

Az új technológiák, mint a mesterséges intelligencia és a blokklánc alapvető változásokat indítottak el az ingatlanszektorban is. Az adatvezérelt megoldások révén számos tevékenység válhat lényegesen hatékonyabbá ebben a szegmensben, azonban a kínálkozó lehetőségek kihasználásához az ingatlanpiaci szakemberek összefogására is szükség van.

Tovább olvasom »
big data, bíróság, blokklánc, ítélet, jog, kockázat, közjegyző, szerződés

A jogi csűrcsavart még nem lehet gépesíteni

piacesprofit.hu

A következő évtizedekben gyökeresen átalakíthatja a jog minden területét a technológia, azonban a mesterséges intelligencia széles körű alkalmazása és a blokklánc-rendszerek terjedése ellenére a humán tényező továbbra is nélkülözhetetlen eleme marad a jogalkotásnak és a jogalkalmazásnak egyaránt.

Tovább olvasom »
beszállítók, big data, digitalizáció, gyártás, ipar, ipar 4.0, mesterséges intelligencia, mintagyárak, robot

Ipar 4.0: tanuljunk mintagyáraktól

piacesprofit.hu

Ingyen, a digitális transzformációt már végrehajtott gyárak segítségével készítik fel a 4.0-s ipari megoldások bevezetésére a kkv-kat az Ipar 4.0 Mintagyárak programban. Az IFKA és az IVSZ közös projektjének célja, hogy a magyar beszállítók megfeleljenek a multinacionális megrendelők egyre növekvő igényeinek.

Tovább olvasom »
2018, big data, brand, értékesítés, fogyasztók, márka, marketing, marketing automatizálás

4+1 marketingjóslat 2018-ra

piacesprofit.hu

2018-ban megállás nélkül „okosodnak” az eszközök, miközben még inkább szegmentálódnak a fogyasztók – mindeközben pedig a marketingeseknek gyorsan le kell követnünk a változásokat, sőt azok élére kell állniuk. A következőkben azt mutatjuk meg, hogy milyen trendeket várnak a Magyar Marketing Szövetség keretén belül működő Marketing Döntéshozók Klubja tagjai 2018-tól, és melyek lesznek az előttünk álló esztendő fő szakmai kihívásai. 

Tovább olvasom »
big data, kriptovaluták, mesterséges intelligencia, technológia, vezető nélküli járművek

A téli olimpián az 5G is starthoz áll

piacesprofit.hu

Tavaly a vezető nélküli járművek, a mesterséges intelligencia, a big data és a kriptovaluták dominálták a technológiai híradásokat. A Telenor Research kutatói és technológiai elemzői szerint e sokat emlegetett megoldások egy része idén kereskedelmi forgalomban is elérhető lesz. Íme a 2018-as év legmeghatározóbb fogyasztói trendjeinek listája.

Tovább olvasom »
adatbázis, adatmennyiség, big data, vállalkozás, versenyelőny

Big Data nélkül már a startnál lemarad

piacesprofit.hu

A digitális gazdaság jelenében másodpercenként keletkező, szinte felfoghatatlan méretű adathalmaz megfelelő feldolgozása és strukturált analízise egy cég közép- és hosszú távú életben maradásáról dönthet. Aki lemarad, kimarad, a digitális darwinizmus korában a Big Data lehet a vállalati digitális transzformáció sikerességének, a versenyelőny megtartásának és növelésének egyik kulcsa. 

Tovább olvasom »
b2b, b2c, big data, digitális átállás, Önvezető vállalatok, üzletvezetés, vállalatirányítás

„Önvezető” vállalatok a láthatáron?

piacesprofit.hu

A kiskereskedelemben jól látható módon egyre inkább az automatizált, digitális folyamatok veszik át az élőmunka szerepét. A vállalatok közötti kereskedés azonban eddig úgy tűnhetett, kevésbé érintett ezen a téren. A New York-i TXF konferencián Christophe Spoerry, az Euler Hermes Digitális Ügynökségének társalapítója a nagykereskedelmi területek automatizálásáról, a mesterséges intelligencia térhódításáról beszélt, melynek vége akár a lényegében „önvezető” vállalatok kialakulása is lehet. A verseny formában megrendezett konferencián olyan nagyvállalatok előadásait is megelőzte ez a prezentáció, mint például a Microsoft vagy az IBM.

Tovább olvasom »