Baleset cikkek


Tömegbaleset az M1-esen: elárulták, eddig mekkora kártérítést fizettek

Tömegbaleset az M1-esen: elárulták, eddig mekkora kártérítést fizettek  

A magyarországi biztosítótársaságok már több mint 140 millió forint jogcím nélküli előleget fizettek ki a károsultaknak
Kiderült, melyik a legkockázatosabb autószín a közúton

Kiderült, melyik a legkockázatosabb autószín a közúton 

Bár az emberek többsége úgy gondolja, hogy egy karambol pusztán balszerencse kérdése.
Nem haltak meg azonnal a Prigozsint szállító gép utasai

Nem haltak meg azonnal a Prigozsint szállító gép utasai 

Flightradar24: kaotikusan változott a Prigozsint szállító gép repülési magassága a lezuhanása előtt.
Ki a felelős, ha munkahelyi csapatépítőn baleset ér minket?

Ki a felelős, ha munkahelyi csapatépítőn baleset ér minket?  

A munkahelyeken a csapatépítő programok szervezésének elsődleges célja – ahogyan az a nevéből is kitűnik – a csapatszellem kialakítása, illetve megtartása.
Ötből négy embert semmilyen balesetbiztosítás nem véd Magyarországon

Ötből négy embert semmilyen balesetbiztosítás nem véd Magyarországon 

Tízmilliós védelem akár havi néhány ezer forintért.
Rengeteg a munkahelyi baleset, felszólították a kormányt

Rengeteg a munkahelyi baleset, felszólították a kormányt 

Magyarországon tavaly 68 ember halálát okozta a munkahelyeken a biztonsági előírások semmibe vétele.
Ötnaponta meghal egy ember munkabalesetben Magyarországon

Ötnaponta meghal egy ember munkabalesetben Magyarországon  

És hatvanan sérülnek meg munka közben naponta.
Rosszabb lett a helyzet, több a baleset

Rosszabb lett a helyzet, több a baleset 

Több mint 3 százalékkal 14 679-re nőtt a múlt évben a személysérüléssel járó balesetek száma.
Tömegbaleset az M1-esen: ki kaphat és ki fog fizetni kártérítést?

Tömegbaleset az M1-esen: ki kaphat és ki fog fizetni kártérítést? 

A magyar biztosítási szakma talán legbonyolultabb ügye lehet az M1-es autópályán a napokban történt tömeges ütközés.
Ha nem akar vaddal ütközni, van megoldás

Ha nem akar vaddal ütközni, van megoldás 

Beépített hangszóró jelez az állatoknak, 1 milliót is fizethet a cég, ha mégis balesetezünk.

Kevesebben haltak meg az utakon a járványnak köszönhetően 

Tavaly lényegesen kevesebben vesztették életüket az Európai Unió útjain, mint a koronavírus-járvány előtt; Magyarországon szintén csökkent a halálos kimenetelű közúti balesetek száma - derült ki az Európai Bizottság a 2021-ben bekövetkezett halálos kimenetelű közúti balesetekről készült jelentéséből.

Begipszelik az egységes ellenzék miniszterelnökjelöltjét 

Márki-Zay Péter csontja törött.

Soha nem kértek még ennyien kegyelmet egy közlekedési baleset okozójának – több mint 3 millióan tiltakoznak - VIDEO 

Egy 26 éves coloradói kamionsofőrt 110 évre ítéltek egy olyan halálos balesetért, amelyet műszaki hiba okozott. A balesetben négyen vesztették életüket és többen megsérültek.

Egyre több a halálos munkahelyi baleset 

A pandémia évében több halálos baleset történt a munkahelyeken.

Még mindig sok a munkahelyi baleset 

Évente több tucat – 60-80 - ember hal meg munkahelyi balesetben. Április 28. a munkahelyi balesetben megsérültek és elhunytak emléknapja.

Tényleg több balesetet okoznak az idősek? 

Eloszlat egy tévhitet a CLB biztosítási alkusz: a fiataloknál semmivel sem okoznak több balesetet az idős autóvezetők. A biztosítók tapasztalata szerint a közúti balesetek legfeljebb 10 százalékáért felelősek a korosabb – 65 éven felüli – járművezetők. Az alkusz ezt a Vitray Tamás balesetét követő idős járművezetők ellen indult támadássorozat miatt tartja fontosnak tényszerűen leszögezni.

Elektromos rollerek: akár milliókat is fizethetnek, ha balesetet okoznak 

Balesetveszélyesen ellepték az utakat a biciklisek, s újabban egyre több a forgalomban a kocsik között cikázó elektromos rolleres is. Nem árt tudni: felelősségbiztosítás nélkül sokba kerülhet nekik egy általuk okozott baleset, mert a biztosítók a kétkerekűeket is a többi járművel azonosan bírálják el. Ha ők a hibásak, fizetniük kell, bármekkora is a kár – figyelmeztet a CLB biztosítási alkusz cég.

Baj van a magyar autósokkal – a járvány után egyre több a baleset 

Az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottságának tájékoztatása alapján a kijárási korlátozások folyamatos feloldásával növekedett a személysérüléses közúti közlekedési balesetek száma.

Primitív módszerekkel megtéveszthetők az önvezető autók 

Kínai IT-szakértőknek sikerült egyszerű ragasztószalaggal megtéveszteni egy önjáró Tesla-modell vezérlőrendszerét, és a forgalommal szembe irányítani a kocsit.

Mindent külön kell szabályozni, ami gurul 

A német kormány hamarosan engedélyezi az elektromos rollerek használatát, de a szabályozás módja még vitatott. Egyelőre nincs döntés arról, hogy engedélyezzék-e a lassabb e-rollerek használatát a járdákon, mert sokan balesetektől tartanak.

Elég nagy bajban a Boeing 

A Boeingnek várhatóan közel 1 Mrd. dollárjába kerülhet majd, hogy biztonságossá tegye 737 Max típusú gépeit, egyúttal meg kell térítenie a kárt, amelyet a légitársaságok a gép repülési tilalma miatt elszenvednek. A 737-es megrendeléseit azonban várhatóan nem vonják vissza.

Kivel köt szerződést a biztosító önjáró autó esetén? 

Alapvetően átalakíthatják az autóbiztosítási rendszert az önjáró kocsik. Csökkenhetnek a díjak is – hiszen a balesetek 90 százaléka emberi hibából származik.

A semmittevés is okozhat kárt 

Csak az nem hibázik, aki nem is dolgozik – szokták mondani. Bizony előfordul, hogy akár már egyetlen hiba is súlyos kárt okoz a munkáltatónak. Mikor lesz felelős a dolgozó? Mennyi kártérítést kell a munkavállalónak megfizetnie? Megtudhatjuk az Érthető Jog blogjából.

Első a biztonság: fékre léptek a robot-kocsik 

2018 sok áttörést hozott az önjáró autók fejlesztésében – ugyanakkor ez az év katasztrofális volt népszerűsítésük tekintetében. A szakma és támogatóik most összefogva akarják megismertetni az amerikaiakkal a vezető nélküli autózás előnyeit.

Ki a felelős, ha összetöröm magam a jeges járdán? 

A síkos utakon, járdákon igen sok baleset történik azért, mert az arra köteles nem végzi el az utak, vagy járdák, esetleg tömegközlekedési megállók jégmentesítését. Mit tehet ilyenkor a károsult, aki ennek következményeként szenvedett balesetet? A DAS jogi szakportál elmondja.

Honorálnák a brit autósokat, ha figyelnek a kerékpárosokra 

Olcsóbbá tennék a gépjárműbiztosítást a brit autósoknak, ha elvégeznek egy tanfolyamot, amitől nagyobb odafigyeléssel viseltetnének az utakon közlekedő kerékpárosok iránt. A brit közlekedési minisztérium egyúttal szigorúbban kezelné a kerékpársávban parkolást is. 

Elbúcsúzhatunk a kék-sárga kárbejelentőtől 

Januártól indul az E-kárbejelentő. Egyszerűen, gyorsan és szakszerűen elintézhető lesz a kárbejelentés a Magyar Biztosítók Szövetségének új alkalmazásával – írja a mabisz.hu.

Ha a kutya megharap, arra is fizet a biztosító 

A tapasztalatok szerint kevesen tudják, hogy pontosan mire fizethet egy lakásbiztosítás, így baj esetén sokan akkor sem igényelnek kártérítést, ha egyébként jogosultak lennének rá. Az UNION Biztosító blogjából kiderül, mi mindenre lehet jó a lakásbiztosítás.

Lehet, hogy totálkáros, de az adatok még így is menthetők 

Mobilok javításával foglalkozó szakembert kérdezett a Der Spiegel arról, mi a teendő, ha „szokásos” nyári baleset történik kedves mobilunkkal: a homokba esik, netán egyenesen a tenger vízébe pottyan?...

Börtön jár majd a buherált buszokért 

A büntető törvénykönyv (Btk.) módosítását célozza az a hétfőn benyújtott törvényjavaslat, mely a veronai buszbaleset nyomán a jogellenesen átalakított személyszállító jármű vezetésével összefüggésben állapít meg szankciókat. A javaslat lényege, hogy egészítsék ki a Btk.-t a jogellenesen átalakított személyszállítást végző jármű vezetésére vonatkozó rendelkezésekkel.

Mivel büntetik a robotot, ha balesetet okoz? 

Márciusban az Uber egy önjáró autója ütközött az Egyesült Államokban, a balesetnek halálos áldozata volt. Azóta vitatkoznak, ki a felelős: a kocsi gyártója, a tulajdonosa – vagy annak a mesterséges intelligenciának a megalkotója, ami a balesethez vezetett?

Személyes adatainkat is kileshetik a drónok 

Szigorúbb szabályozást szorgalmaz a drónok használatára az Európai Bizottság. Az új jogszabálytervezet biztonsági és személyesadat-kezelési alapelveket fogalmaz meg, és gondoskodik a magánélet védelméről is.

Hasznos tudnivalók a baleseti járadékról 

Sokszor előfordul, hogy üzemi baleset vagy foglalkozási megbetegedés esetén a baleseti táppénz időszakának leteltekor tartós, esetleg maradandó egészségromlás marad vissza. Ha ez az állapot középsúlyosságúnak minősül, baleseti járadék vehető igénybe.

Ennyire egyszerű - egy tükörrel megelőzhető a baj 

Évente 28 kerékpárost gázolnak halálra Németországban jobbra eléjük kanyarodó teherautók, amelyek vezetői nem figyelik, vagy nem látják a közeledő kétkerekűt. A veszély elhárítására több megoldás is született már.

Életet menthet a magyar fejlesztésű segélyhívó 

Uniós szabályozás írja elő, hogy a 2018. március 31. után forgalomba helyezett új gépjárműveket és kisteherautókat kötelező felszerelni a GPS alapú, automata eCall segélyhívó eszközzel. Egy magyar cég uniós támogatással fejleszt gépjárművekbe utólag beszerelhető eCall rendszert hogy a használt autók sofőrjeinek is rendelkezésére állhasson a segélyhívó.

És akkor a sas lecsap 

A genfi rendőrség két sast szerzett be, amelyeket kiképeznek drónok elfogására. Svájcban már több, mint százezer drónt használnak, azok veszélyeztetik a légiforgalmat és segítségükkel a személyiségi jogokat sértő fotók készíthetők.

Ki a hunyó, ha összetöröm magam a jeges járdán? 

A válasz nem egyértelmű. Budapesten és a nagyvárosokban az utak, a megállóhelyek, vagy a járdák más-más személy, társaság tulajdonában, kezelésében állnak. Ha valaki balesetet szenved, mely kizárólag annak köszönhető, hogy az érintett szakaszt nem jégmentesítették, meg kell találni, a károsult személy kivel szemben léphet fel kártérítésért – írja a Das Jogszerviz.

Egy rossz mozdulat, és milliókba kerülhet a családi síelés 

A két ünnep közötti időszak egyre nagyobb tömegek számára a síszezon kezdetét jelenti. Ám ilyenkor történik a legtöbb baleset is a havas pályákon. Ha a megelőzésben nem is, de az anyagi gondok enyhítésében sokat segíthet a megfelelően megválasztott utasbiztosítás – hívja fel a figyelmet közleményében a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Sokan még mindig nyári gumival járnak 

Százból tizenkét autón nyári abroncsok vannak fent december közepén, derült ki abból a felmérésből, amelyet az Abroncs Kereskedőház végzett a téli szerelési szezon után Budapesten és több nagyvárosban. A felmérés szerint az átlagnál rosszabb a helyzet a kisteherautók és mikrobuszok esetében.

Emberek millióit ölheti meg egy hekkertámadás 

Hekkerek minden, 2005 óta gyártott autó irányítását átvehetik, leállíthatják a motort, blokkolhatják a fékeket, lezárhatják az ajtókat. Ellenséges államok így gyilkolhatnak, és megbéníthatják a forgalmat – figyelmeztetnek kibernetikai és biztonsági szakemberek.

Ettől drágul a kötelező 

Több szakértő nyilatkozott a napokban arról, mitől emelkedik a kötelező biztosítások díja. Az okok között az autók korát, a szakmunkáshiányt és a megnövekedett műszaki tartalmat említették. Mindez azonban csak az érem egyik oldala. A biztosítás.hu megírta a díjemelkedések valódi okát.

Óvatosan! Ősszel a legtöbb a baleset 

A Genertel adatai alapján évek óta több közúti- és töréskárral járó baleset történik az őszi hónapokban: az éves átlaghoz képest szeptember-október-novemberben öt-kilenc százalékkal több, mint az év többi hónapjaiban. Tavaly, ebben az időszakban összesen 4483 személysérüléses közúti közlekedési balesetet regisztrált a KSH. Ezek döntő többségét a járművezetők okozzák, és ez egybecseng a Genertel által megkérdezett gépjárművezetők legnagyobb félelmével: a megkérdezettek közel 40 százaléka más autóvezetők szabálytalanságától tart leginkább.

Az önjáró autók nem hibáznak 

Legalábbis ezt állítja az Intel annak érdekében, hogy eloszlassa a kételyeket, és felgyorsítsa az önjáró autók megjelenését a hétköznapi forgalomban. A cég természetesen nem azt állítja, hogy a sofőr nélküli autókkal ne történhetne baleset, csak azt, hogy ezek egész biztosan nem az autó hibájából történnek.

Vigyázat: vadveszély! 

Az őszi hónapokban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye, évente több ezer vadelütés történik a magyarországi utakon. A vadbalesetek elkerülése érdekében ilyenkor különösen fontos az elővigyázatosság, illetve ha mégis bekövetkezne a baleset, a casco biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás jelent segítséget – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

A balesetek elkerülésében is segít 

A Bosch elemzése szerint egyre több olyan új autó van Európában, amely képes önállóan fékezni. Az automatikus vészfékrendszerek nagyarányú elterjedésében komoly szerepet játszik, hogy az autók biztonsági rendszerét értékelő fogyasztóvédelmi szervezet töréstesztjein elérhető ötcsillagos eredményhez már három éve szükséges az ilyen segédrendszer is.

Ittas vezetés helyett már a mobilozás a fő veszély 

Létezik olyan üzenet, ami nem várhat? A statisztikák szerint sajnos igen: az Egyesült Államokban például évente több mint 2,5 millió emberrel történik közlekedési baleset, amelyek 64 százalékában a mobiltelefonálás is közrejátszik. Meglepő, de igaz, hogy ha vezetés közben SMS-ezünk vagy csetelünk, 6-szor nagyobb esélyünk van a balesetre, mint ha ittasan ülnénk a volán mögé.

Extrém sportra nem fizet a tb 

Magyarországon évek óta mintegy 630 ezer önálló balesetbiztosítást tartanak nyilván, lakás- gépjármű- és egyéb biztosítások kiegészítő balesetbiztosítási szolgáltatásaival együtt is a lakosságnak mindössze 11 százalékát védi ma valamilyen balesetbiztosítás. E védelemre korántsem csak az aktív életmódot folytatók szorulnak rá: a balesetek 85-90 százaléka ugyanis a biztonságosnak gondolt háztartásokban történik. A hazai balesetbiztosításokhoz kapcsolódó díjak és térítések aránya igen kedvező: 10 millió forintos térítési limit már akár havi 2 ezer forintos díj ellenében is szerezhető. Cafeteria-elemként is elérhető csoportos formában megkötve ugyanilyen szintű védelemnek mindössze ezer forint körüli a díja.

Sokkal több mindenre jó a lakásbiztosítás, mint hisszük 

Csuklótörés a hétvégi telken, táskából kiesett irattárca a bankkártyával, Morzsi kutyussal állatorvoshoz kell szaladni, reggel csak hűlt helye a garázsban tárolt kerékpároknak, a szállodai szobából eltűnt digitális kamera, zárba tört kulcs. Helyzetek, amikor nem mindig a lakásbiztosítás jut először eszükbe az embereknek, pedig egy jó konstrukcióval ilyen esetekben is segítséget nyújt a biztosító. A Groupama Biztosító megbízásából végzett országos reprezentatív kutatásból kiderül, mennyire ismerjük lakásbiztosításunkat.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo