A tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.

A tulajdonosok alapvetően garancia idő alatt hordják autóikat márkaszervizbe, s a garanciális javításon túl az évszakváltásokhoz kötött felkészítéseket és az idős autókra vonatkozó akciókat veszik leggyakrabban igénybe.
Tartja a tempót a járműpiac, fontos szerepben a lízingcégek és az NHP – ez derül ki a Magyar Lízingszövetség friss statisztikáiból.
Tavaly az előző évhez képest több mint tíz százalékkal több – csaknem félmillió – használt autó cserélt gazdát. Ezeknek a járműveknek az átlagára csaknem 9 százalékkal növekedett ugyanebben az időszakban, ismét meghaladva az 1,6 millió forintos átlagot.
Januártól továbbra sem kérhetnek pénzt a tulajdonostól az átvett gépjárműért a bontók, viszont megszűnik az a kötelezettségük, hogy a kibontott alkatrész után fizessenek a volt tulajdonosnak – egyebek mellett ezt tartalmazza a hulladékká vált gépjárművekről szóló és ez év elejétől hatályos rendelet.
Jelentősen, több mint húsz százalékkal több új autót helyeztek forgalomba tavaly decemberben, mint egy évvel korábban. A finanszírozásban még mindig a lízingelés vezet, elsősorban cégek veszik igénybe ezt a megoldást.
Az új autók listaárának évek óta tartó növekedése megállt – közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet – Eurotax adatai alapján készített – összeállításából az is kiderül, hogy egy autó 3 éves koráig közel 50 százalékot veszít az értékéből, ötévesen pedig már csak az eredeti ár 35-40 százalékát éri.
Idén több használt autó kelhet el, mint a válság előtti években, miközben az átlagár növekedése is megállni látszik. Azok jártak jól, akik eddig vártak egy nagykocsi, vagy terepjáró vásárlásával, ezekben a kategóriákban ugyanis csökkentek az árak.
Trendfordulóhoz érkeztek 2013-ban a hazai autókölcsönzők: az iparág ismét nyereséges, pedig 2012-ben még jelentős mínuszt termeltek a vállalkozások, amelyek harmadát elsodorta a válság.
A Magyarországot érintő gazdasági válság, a hazánkba érkező egyre több külföldi turista, a magánbérlők egyre csökkenő és céges flottakölcsönzések egyre növekvő száma mind az autókölcsönzői piac átalakulásához vezetett.
Új, korszerű háromhengeres erőforrás jelent meg a Peugeot-Citroën modelljeiben, amelyet a Citroënnél először a kompakt C4-be építenek be. A négyéves modellnek szó szerint új lendületet ad a high-tech benzinmotor. Nagyon ajánlható, akár az erősebb dízelek ellenében is.
A kompakt szabadidő-autók szegmensét megalapító Toyota RAV4 jobb, mint valaha: tágas, csendes, jól felszerelt, és olcsón üzemeltethető. Mindennek azonban megkérik az árát.
Ha megfogadja az alábbi tanácsokat, akkor növelhető az eladásra kínált autó értéke. Az AAA Auto szerint ugyanis még egy nagyobb baleset után is kérhetünk jó árat a kocsiért, de a törődés mindenképpen kifizetődik.
Egyre valószínűbb, hogy az autós hitelekre nem terjed majd ki a devizahiteleseket megsegítő új csomag, ennek jelentősége ma már jóval kisebb, mint két évvel ezelőtt lett volna. Ugyan továbbra is autósok tömege küzd a svájci frank hiteltörlesztéssel, számuk mára a két évvel ezelőttinek csupán a harmada.
A magyarországi használtautó-piac tovább bővült az idei második negyedévben, a legnagyobb érdeklődés továbbra is az olcsóbb autók szegmensében mutatkozik.