Alkalmazkodás cikkek


A növekedés mindent felülír

A növekedés mindent felülír 

A világ legnagyobb vállalatvezetőinek kétharmada szerint az agilitás az üzlet új “fizetőeszköze” és amennyiben valaki nem képes alkalmazkodni, az hamar feleslegessé válhat.
Néhány év és itt az alfa-generáció

Néhány év és itt az alfa-generáció 

Milyen szakképzést igényel a 21. század átalakuló technológiai és üzleti környezete? Milyen értékrenddel és szokásokkal érkezik a munkaerőpiacra a 2005 után született alfa-generáció, melynek tagjai már nem is ismerik, milyen az, amikor az életvitelünk még teljesen offline és analóg volt online és digitális helyett? Erről is beszéltek az előadók a Piac & Profit Okos cég című konferenciáján.
Egyre kevesebben kötődnek a munkahelyükhöz

Egyre kevesebben kötődnek a munkahelyükhöz 

Már csak a munkavállalók 59%-a tekinthető elkötelezettnek itthon – derül ki Magyarország legnagyobb kutatásából, amely a munkavállalók válaszai alapján mutat átfogó képet az aktuális munkaerőpiaci trendekről. A jövő sikerességének záloga az agilis cégeké, akik képesek gyorsan, és hatékonyan reagálni a folyamatos változásokra.
Robbanás előtt a HR-szakma

Robbanás előtt a HR-szakma 

Az agilis toborzás, a kiterjesztett valóság, a jelöltélmény és design thinking fogalmaival is tisztában kell lenniük a 21. századi humánerőforrás-szakembereknek. A munka világa, a vállalatok és a munkavállalók igénye évről évre változik, és ezzel a terület szakértőinek is lépést kell tartaniuk.
Aki nem változik, az eltűnik

Aki nem változik, az eltűnik 

Nyitottság és rugalmasság – ezek az új hívószavak, amelyeket minden vállalatvezetőnek ismernie kell ahhoz, hogy versenyben maradjon az új, digitális világban. A többi között ezt hangsúlyozta Uwe Tigges, a németországi Innogy SE elnök-vezérigazgatója. A Német-Magyar Kereskedelmi és Iparkamara rendezvényén arra keresték a választ, milyen lesz „A munka jövője, a jövő munkája”.
Csak bele kell ülni, a szék minden mást megold

Csak bele kell ülni, a szék minden mást megold 

A jövő irodaszékén nem lesznek fogantyúk, amellyel az ülés magasságát, a dőlési szöget és egyebeket szabályozhatunk. Beleülünk a polymerből készült székbe, amely magától alkalmazkodik testünkhöz és kívánalmainkhoz.
Évente 660 000 klímamenekült érkezhet Európába!

Évente 660 000 klímamenekült érkezhet Európába! 

Ahogy a civilizációnk élelmiszerellátását biztosító termőföldek egyre inkább elsivatagosodnak és erodálódnak, az éhínség és a vízhiány elől mind többen vándorolnak majd Európába. Ők a klímamenekültek, s számuk várhatóan folyamatosan növekedni fog.
Egy jó tanács a jövőhöz: ne ess pánikba!

Egy jó tanács a jövőhöz: ne ess pánikba! 

Fogalmunk sincs róla, mit hoz a jövő, de ez nem jelenti azt, hogy nem kell készülnünk rá. Kreativitás és nyitottság nélkül biztos, hogy el leszünk veszve, de a legjobb tanács az, ami a kultikus Galaxis útikalauz stopposoknak című könyvben olvasható: Ne ess pánikba!
Trendek, amik megváltoztatják a jövőt

Trendek, amik megváltoztatják a jövőt 

Úgy tűnhet, hogy néhány most meghatározó trend, mint a fogyasztók igénye az azonnali ügyfélkapcsolatra, vagy a technológiától való elfordulás, egyik pillanatról a másikra jelenik meg a piacon. A technológiai forradalom által (is) kiváltott változások valóban félelmetes sebességgel következnek be, alig néhány hónap vagy év alatt teljesen felforgatva korábban évtizedekig működő piacokat. A cégek nem nagyon tehetnek mást, alkalmazkodniuk kell a megváltozott körülményekhez. Ehhez nyújtunk most fogódzót és néhány tanácsot a PwC friss tanulmánya segítségével.
Így lett sikeres az Apple vagy az Ikea

Így lett sikeres az Apple vagy az Ikea 

Vajon mi a közös az Apple alapítójában Steve Jobsban és a Tesla megálmodójában, Elon Muskban? Hogyan lehetett az, hogy Walt Disney, már az első miki egér rajzfilm sikere után egész szórakoztató iparágban gondolkozott? „Ők az úgynevezett erős jövőképpel rendelkező vezetők, akik másként néznek a világra. A sikeres vezetés azonban nem csak néhány kiválasztott kiváltsága, igenis tanulható” - mondja Aaron K. Olson, az Aon Global Talent Management vezetője, a Northwestern Egyetem tanszékvezetője, aki a napokban Budapesten mutatta be “Leading with Strategic Thinking” – (Stratégiai gondolkodással vezetni) című könyvét.

Változásban jók vagyunk!  

Jó helyen indított Magyarország a KPMG és az Oxford Economics egyes országok változási képességét vizsgáló rangsorában. A 2013-as, 90 országra kiterjedő vizsgálatban Magyarország még nem szerepelt, a mostani listán azonban a 29. helyen végzett, megelőzve a legtöbb régiós versenytársat. Világviszonylatban Szingapúr, Svédország és Hongkong végzett az élen, de a legnagyobb meglepetést néhány olajország okozza.

Lejár a lelkes amatőrök kora 

Bár a családi vállalkozások továbbra is dinamikus és rugalmas üzleti szegmensnek tekinthetők, a verseny egyre intenzívebb, növekszik az árleszorító hatás, a változás egyre gyorsabb, ráadásul a csupán 16 százalékuk számol be jól megtervezett utódlási folyamatról.

Ki alkalmazkodjon az új technológiákhoz? 

Az új információs technológiák már begyűrűztek a cégek mindennapjaiba is. Mennyire alakítják át az új informatikai trendek a cégek életét? A felsővezetés vagy az alkalmazottak feladata ezekben naprakésznek lenni? Szakértők válaszolnak a legfontosabb kérdésekre.

Kicsi, multi, vagy közösségi? Merre induljon a cég? 

A technológiai fejlődés a munka világát is felülírja, minden vállalat más- és más utat keres, hogy megfeleljen a változó viszonyoknak. A PwC szakértői arra keresték a választ, hogy a vállalatok hogyan építik be az új technológiákat a folyamatokba az elkövetkező évtized során.

Miért nem elég kreatívak a vállalkozások? 

Amikor vállalati innovációról beszélünk, akkor szinte mindenkinek csak a startup cégek jutnak az eszébe, pedig a régebbi, hagyományos üzleti modellen alapuló vállalkozásokban is rengeteg innováció lehet. De tenni kell érte.

A bizonytalanságból versenyelőny 

Napjaink sikeres vállalkozásai úgy alkalmazkodnak, hogy a maguk javára fordítják a gazdálkodási környezet állandó bizonytalanságait. A Reconcept blog olyan megközelítéseket mutat be, amellyel bátrabban tekinthetünk a nem várt fordulatok elé.

Nem mindig a házon belüli megoldás a legjobb 

A hazai vállalkozások több mint fele volt kénytelen közepes, vagy annál is nagyobb mértékű nem várt változásokkal szembenézni 2012-ben - derül ki a V-csoport Menedzsment Kft. által végzett felmérésből. Az előző esztendőben ez az arány nagyobb, csaknem kétharmados volt. A válaszadók kevesebb, mint tíz százalékánál adódtak csak kisebb változások tavaly, a magyar cégek harmada nem képes megfelelően kezelni a változásokat.

A válság ellenszere a folyamatos alkalmazkodás 

Az európai gazdaság versenyképessége, a munkahelyek biztonsága egyre inkább múlik azon, hogy képesek-e alkalmazkodni az uniós cégek a globális gazdasági válság miatt kialakuló új kihívásokhoz – derült ki egy nemzetközi felmérésből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána  

Napjaink egyik legnagyobb kihívása a környezet megóvása, és szennyezésének minél erőteljesebb visszaszorítása.

Gazdaság

Jönnek a közös lengyel-ukrán fegyvergyárak

Jönnek a közös lengyel-ukrán fegyvergyárak 

Ukrajnai háború - Denisz Smihal: Lengyelország és Ukrajna közös fegyvergyárak létesítését tervezi.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo