adomány

adomány, civil szervezet, jótékonyság, pénzbeli adomány, társadalmi felelősségvállalás

Szeretnek civil szervezeteket támogatni a magyarok

piacesprofit.hu

A magyarok háromnegyede adományozott az elmúlt évben, ami nemzetközi összevetésben is jó arány. A civilszervezetek támogatásakor a megkérdezettek szerint döntő szempont a szimpátia és maga a kérés, hogy adományozzunk, míg az elmúlt évek közéleti vitáinak az adakozási kedvre nincs érdemi hatása – derül ki a Human Dialog és az Emocionális Marketing friss, nagymintás, reprezentatív felméréséből.

Tovább olvasom »
adomány, csr, marketing, menedzsment, pr, társadalmi felelősségvállalás, vállalatok társadalmi felelősségvállalása

Kicsikként is lehetünk filantrópok

Szeicz András

Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.

Tovább olvasom »
1%, adó egy százalék, adomány, adózás, egy százalék, nav, szja

Sok vesztese lehet az automatikus adóbevallásnak

piacesprofit.hu

Több milliárd forintos kiesést is okozhat a civil szervezeteknek, ha azok az adózók, akik helyett idén már a NAV készíti el az adóbevallást, elmulasztják külön leadni 1%-os rendelkező nyilatkozatukat. A helyzet megoldásához a civilek most vállalatok segítségét kérik az „1% barát munkahely” akció keretei között.

Tovább olvasom »
adomány, finanszírozás, forrásbevonás, hvca, jeremie, kkv finanszírozás, kockázati tőke, kockázati tőke bevonás, magvető tőke, pénzszerzés, startup

Viszlát Jeremie! De most honnan lesz pénz?

piacesprofit.hu

2016. május 31-ig kellett a Jeremie kockázati tőkealapok kezelői kihelyeznie kis- és középvállalkozásoknak a rájuk bízott 131,5 milliárd forintot. A kormány közlése szerint ez “szinte teljesült”, a cégek viszont alig várják a következő kört. De mikor és milyen lesz?

Tovább olvasom »
adomány, felelős vállalat, újrahasznosítás

A felesleg, ami másnak még érték

piacesprofit.hu

Hajléktalannak adott takaró, állatmenhelyre vitt kisállat eledel, árvaháznak adományozott játék, civil szervezet munkáját segítő számítástechnikai berendezések- a tárgyi adományozás formái mind. Ahány ember, annyi féle jó cselekedet. Ahány felajánló, annyi féle adomány. A magánszemélyeken túl azonban a vállalati szférában is érdemes körbenézni, számos jó gyakorlattal találkozhatunk.

Tovább olvasom »
adomány, eho, motiváció, nyugdíj, nyugdíj előtakarékosság, öngondoskodás

A cég és a dolgozó is nyer az adománnyal

piacesprofit.hu

Tavaly összesen 6 milliárd forintnyi önkéntes nyugdíjpénztári befizetéssel támogatták dolgozóikat a felelős munkáltatók – derült ki az OTP Önkéntes Nyugdíjpénztár értékelőjéből. Egy év alatt több mint 84 százalékkal emelkedett munkáltatói hozzájárulásokon felül adható adományok összege. A vállalatok körében nem csak az adó- és költségelőnyök miatt, de a munkavállalók lojalitásának és pénzügyi tudatosságának növelése érdekében is hasznos ez a béren kívüli juttatás.

Tovább olvasom »
adomány, csr, jótékonyság

Decemberben adjuk a legtöbbet

piacesprofit.hu

Egyre több adomány érkezik a nonprofit szervezetekhez a magánszektorból a KSH statisztikái szerint. Nemzetközi adatok alapján az összes jótékony célú támogatás harmadát decemberben ajánlják fel, a vállalatok még profitálhatnak is a jótékonykodásból.

Tovább olvasom »
adomány, csr, felelős vállalat

Öt vállalat vehette át 2015-ben a MAF Felelős Támogatói Védjegyet

piacesprofit.hu

A 2015-ben 3 hazai vállalat, a K&H Csoport, a KPMG és a Vodafone újította meg és újabb két cég, a Budapest Airport és a Microsoft vehette át a Magyar Adományozói Fórum Felelős Támogató Védjegy elismerését, amely a stratégia, a menedzsment és az átláthatóság területeit átfogó szempontok alapján minősíti és hitelesíti a hazai vállalatok támogatási, társadalmi befektetési tevékenységeit.

Tovább olvasom »