adminisztráció

adminisztráció, adózás 2019, cégkapu, nav

Még mindig komoly gondok vannak a Cégkapuval

piacesprofit.hu

Több mint négy hónappal a Cégkapu bevezetése után továbbra is rendszerszintű probléma, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által küldött értesítések nem mindig jutnak el közvetlenül a megfelelő személyhez, miközben egyes üzeneteket az adott adatok kezelésére nem jogosult személyek kaphatnak meg. A BDO Magyarország szerint a megoldás a problémára a kézbesítési szabályok teljes átgondolása lehet.

Tovább olvasom »
adminisztráció, adómentesség, adózás, egyszerűsítés, fuvarokmány, külföld

Könnyebb lehet az adómentesség igazolása

piacesprofit.hu

A Közösségen belüli adómentesség feltétele, hogy az adott terméket igazoltan egy másik tagállam területére szállítsák ki. A leggyakrabban alkalmazott igazolási forma a CMR fuvarokmány, ennek beszerzése azonban sok esetben nehézkes, költséges, vagy egyenesen lehetetlen.

Tovább olvasom »
adminisztráció, adminisztrációs terhek, munkajog

2062-ig őrizzük meg a munkaügyi iratokat?

piacesprofit.hu

A 2018. december 23-án hatályba lépett új szabályozás pontot tett az évek óta húzódó munkaügyi iratmegőrzési kérdés végére, az azonban már kérdéses, hogy az új szabályozásnak ki tud majd megfelelni. A Process Solutions Kft. most összefoglalta, mennyire kivitelezhető a munkáltatók részéről ez az eljárás.

Tovább olvasom »
adminisztráció, áfa, cégautó, könnyítés, szabályozás, útnyilvántartás

Sok vállalkozást érint az új szabályozás

piacesprofit.hu

Év elejétől változtak az autók bérlésére vonatkozó áfalevonás szabályai, vagyis bizonyos esetekben a bérlőnek már érdemes és indokolt lehet a bérleti díj áfájának 50%-át visszaigényelnie a sokszor hosszadalmas adminisztrációs eljárás helyett, hívta fel a figyelmet a nemzetközi adótanácsadó és könyvvizsgáló Crowe FST.

Tovább olvasom »
adatvédelem, adminisztráció, gdpr, papírmentes iroda

Itthon csak vágyálom a papírmentes iroda

piacesprofit.hu

Sokszor halljuk, hogy milyen jó lenne egy papírmentes irodában dolgozni, ahol már minden információ elektronikus formában érhető el, és egyre többen próbálkoznak is ennek kialakításával, de sajnos úgy tűnik, eddig eredménytelenül. A valóság ugyanis az, hogy hiába érkeznek az e-számlák és minden fontos adat e-mailben, a legtöbb irodában a papírok uralkodnak, hiszen legalább egy példányban kinyomtatjuk a fontosabb dokumentumokat. Ennek következménye pedig az, hogy még mindig inkább a papíralapú adattárolás működik hazánkban, mintsem az elektronikus – világít rá a Fellowes megbízásából készített friss adatvédelmi kutatás. 

Tovább olvasom »

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor