A termelők így szeretnék 80 százalékra növelni a magyar zöldségek arányát a boltokban

A zöldségeknél továbbra is nagyon erős az importnyomás, azaz sok termék az unión kívülről, például Észak-Afrikából érkezik. Holott a szezonban a magyar termelők el tudják látni a vásárlókat paprikával és paradicsommal, ráadásul ezeknek még az ökológiai lábnyoma is jóval kisebb.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Sokkal több magyar zöldséget szeretnének látni a termelők a boltokban, ennek az aránya ugyanis még mindig nem tért vissza a 2019-es szintekhez. A fogyasztók azonban továbbra is rendkívül árérzékenyek. Az elmúlt években folyamatosan nőtt a boltokban az importált zöldségek aránya a fogyasztók árérzékenységéből adódóan. Ez a szezonon kívüli időszakban a frisspiaci termékek esetében elkerülhetetlen, azonban a szezonban, ami a húsvét utáni időszakot jelöli, a magyar termelők el tudják látni a vásárlókat minőségi magyar paprikával és paradicsommal – hangsúlyozták a szakértők az 500 szentesi termelőt tömörítő Délalföldi Kertészek Szövetkezete (DélKerTÉSZ) sajtóeseményén Szentesen.

Régen minden jobb volt - a 2019-es szinthez térnének vissza
Régen minden jobb volt - a 2019-es szinthez térnének vissza
Fotó: archív

Jelentős az importnyomás

Az eseményen részt vett Dr. Apáti Ferenc, a FruitVeB Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács elnök-ügyvezetője is. A szervezet szerint kiemelten fontos, hogy a frisspiaci termékek esetében, mint például a paprika és paradicsom, a jelenleg elérthetőnél magasabb legyen a magyar termékek aránya az üzletekben.

„A cél a szezonban, azaz április második felétől október végéig 80 százalék körüli arány lenne, ez azt jelenti, hogy a 2019-ben, 2020-ban tapasztalható szintekhez kellene visszatérni. Jelenleg ugyanis Magyarországon és Közép-Kelet-Európában is rendkívül erős az importnyomás, a boltokban a májusi szezon kezdete után is jelentős mennyiségben érhetőek el például az észak-afrikai régióból származó paprikák. Ez pedig nehéz helyzetbe hozza a magyar termelőket. De nem ördögtől való elvárás a teljes szezon időszakában a 80 százalék fölötti paprika és paradicsom arány a boltokban, hiszen a pünkösdi ünnepekre ez már így volt a legtöbb áruházláncban” – emelte ki Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo