hirdetés

A magyarok életszínvonalának esése látszik az autópiacon is

Idén májusban a DataHouse adatai szerint 9 234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali átlagától, a tavaly májusi 12 283-as mennyiségnek pedig alig több mint háromnegyede. Mindez azonban lényegesen nem fogja vissza a teljes hazai használtautó-kereskedelmet, mivel nyolcból hét használtautó-vásárló belföldi járművek közül választ, ezen a piacon pedig továbbra is az elmúlt évek átlaga körüli az aktivitás.

Hazai szálláshelyek, vendéglátóegységek, figyelem!

Pályázzanak és nyerjenek díjat az ország legjelentősebb designversenyén -
nevezzenek be a Klasszis TopDesign 2023 megmérettetésre!
Külföldi és hazai szakértőkből álló zsűri, bemutatkozási lehetőség a nagyközönségnek, exkluzív díjátadó gála.

Regisztráljon most!

hirdetés

„A használtautó-import havi alakulása az év eddigi részében igen pontosan követi a tavalyi értékeket, csak éppen 23-25 százalékkal alacsonyabb szinten – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Az elmaradásnak több oka is van. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikái szerint bár idén már nőttek az újautó-eladások a kontinensen, a forgalomba helyezett új járművek száma európai szinten még mindig 23 százalékkal a 2019-es szint alatt van. Emiatt még mindig a korábbiaknál nagyobb a kereslet a használt járművek iránt, így az importautók forrását jelentő országokban nehéz kompromisszumok nélkül használt autóhoz jutni. A hazai keresletet ugyanakkor ebben az évben az infláció miatt csökkenésbe váltó reálbérszint korlátozza. E két hatást jelenleg az sem tudja ellensúlyozni, hogy a forint árfolyama kedvezően alakul, az elmúlt két hónap során már gyakran benézett a 375 forintos szint alá is.”

Jelenleg a teljes autópiacot visszafogják a hitelezés megugró költségei is. A hazai gazdaságot jellemző magas kamatszint az importált használt autók eladását szintén nehezíti, hiszen a behozatallal foglalkozó kereskedők által jelenleg kínált kondíciók számos érdeklődőt tartanak vissza a vásárlástól.

A behozott használt autók közötti márkasorrendet hagyományosan a Volkswagen vezeti, melyet az Opel és a Ford követ, a következő helyeket pedig a három német prémiummárka, az Audi, a Mercedes, valamint a BMW foglalja el. Az elmúlt hónapokban minden második importált használt autó e márkák valamelyikét képviselte.

hirdetés

Véleményvezér

Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik

Az oroszok Ukrajna után Örményországot is elveszíthetik 

Azerbajdzsán megtámadta Hegyi-Karabahot, hogy visszaszerezze egykori területét. Az akció teljesen átrendezi a kaukázusi erőviszonyokat.
Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti

Az USA a cégalapítások több mint felét bevándorlóknak köszönheti 

A befektetők jól átgondolják hová vigyék a pénzüket és ma nehéz jobb helyet találni az USA-nál.
Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi

Hatalmasat durrant a kínai ingatlanlufi 

A szakemberek szerint beláthatatlanok a következmények.
A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében

A hiedelmekkel ellentétben mégsem áll olyan rosszul Európa a gyermekgyártás tekintetében 

Magyarország népessége tényleg drámaian csökken, nemsokára Ausztria lélekszáma is több lesz, mint a miénk, de ez nem általános európai tendencia.
Megkezdték a britek a visszaszivárgást az EU-ba

Megkezdték a britek a visszaszivárgást az EU-ba 

A nyugati világnak az egyik legizgalmasabb sajátossága, hogy lehet hibázni, csak sokba kerül. Most pont ez történik a britekkel a Brexit miatt.
Hadházy Ákos talált egy fürdőmedencét, amiben néptáncolnak, nem tréfa

Hadházy Ákos talált egy fürdőmedencét, amiben néptáncolnak, nem tréfa 

A független országgyűlési képviselő láthatóan igyekszik felülmúlni az általa feltárt lombkorona nélküli lombkoronasétány ügyet. Lehet most sikerült, mert a magyar pénzlopási kreativitás határtalan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo