A magyarok életszínvonalának esése látszik az autópiacon is

Idén májusban a DataHouse adatai szerint 9 234 import használt személyautó kapott hazai rendszámot. Ez az érték 13 százalékkal haladja meg az áprilisi értéket, de továbbra is jelentősen elmarad az előző évek 10-11 ezres behozatali átlagától, a tavaly májusi 12 283-as mennyiségnek pedig alig több mint háromnegyede. Mindez azonban lényegesen nem fogja vissza a teljes hazai használtautó-kereskedelmet, mivel nyolcból hét használtautó-vásárló belföldi járművek közül választ, ezen a piacon pedig továbbra is az elmúlt évek átlaga körüli az aktivitás.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„A használtautó-import havi alakulása az év eddigi részében igen pontosan követi a tavalyi értékeket, csak éppen 23-25 százalékkal alacsonyabb szinten – mutat rá Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója. – Az elmaradásnak több oka is van. Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb statisztikái szerint bár idén már nőttek az újautó-eladások a kontinensen, a forgalomba helyezett új járművek száma európai szinten még mindig 23 százalékkal a 2019-es szint alatt van. Emiatt még mindig a korábbiaknál nagyobb a kereslet a használt járművek iránt, így az importautók forrását jelentő országokban nehéz kompromisszumok nélkül használt autóhoz jutni. A hazai keresletet ugyanakkor ebben az évben az infláció miatt csökkenésbe váltó reálbérszint korlátozza. E két hatást jelenleg az sem tudja ellensúlyozni, hogy a forint árfolyama kedvezően alakul, az elmúlt két hónap során már gyakran benézett a 375 forintos szint alá is.”

Jelenleg a teljes autópiacot visszafogják a hitelezés megugró költségei is. A hazai gazdaságot jellemző magas kamatszint az importált használt autók eladását szintén nehezíti, hiszen a behozatallal foglalkozó kereskedők által jelenleg kínált kondíciók számos érdeklődőt tartanak vissza a vásárlástól.

A behozott használt autók közötti márkasorrendet hagyományosan a Volkswagen vezeti, melyet az Opel és a Ford követ, a következő helyeket pedig a három német prémiummárka, az Audi, a Mercedes, valamint a BMW foglalja el. Az elmúlt hónapokban minden második importált használt autó e márkák valamelyikét képviselte.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo