Változásra vállalkozunk: Climate–KIC

Egyre nyilvánvalóbb a tény, hogy a klímaváltozással szembe kell néznünk, és megoldásokat kell találnunk az ennek kapcsán felmerülő problémák megoldására.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Közösség- és vállalkozásfejlesztés

A vállalkozások működési folyamatai nagymértékben hozzájárultak a klímaváltozás folyamatának kialakulásához, így most itt az idő, hogy a megoldásban is aktív szereplők legyenek. Ugyanakkor az üzleti folyamatok zöldítése önmagában nem hozhat valódi változást, ha nem terjed ki a kisebb és nagyobb közösségek mindennapi életére. Ezért szükséges a környezettudatosságra épülő innovatív ötletek megvalósulását üzleti és közösségi szinten is támogatni.

Erre az alapkoncepcióra épül az Európai Innovációs és Technológiai Intézet által támogatott innovációs közösség, a KIC (Knowledge and Innovation Community), amelynek célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés. A Climate–KIC programot azért hívták életre, hogy partnerekre és kreatív ötletekre építve változtassák meg az üzleti környezetet Európában, ezzel is csökkentve a klímaváltozás negatív hatásait. A program partneri együttműködésre építve közös platformot teremt a dinamikusan fejlődő vállalkozásoknak, a legjobb oktatási intézményeknek és a közösségeknek. Magyarország is tagja ennek a hálózatnak, amelynek működését egy több tagszervezetből álló konzorcium biztosítja.

Miben hozhat újat a Climate-KIC?

Zentkó László (Negos Zrt.), a Climate–KIC magyarországi vezetője szerint a program különlegessége, hogy kiemelt értékként jelenik meg benne a klímaváltozás központú megoldáskeresés, az érzékelhető hatások kiváltása, dinamikus közösségek kialakítása, fiatal tehetségek támogatása, a határok nélküli együttműködés és a változást generáló kreativitás. „Missziónk, hogy a klímaváltozáshoz kapcsolódó újító szellemiségnek teret adjunk, és aktívan alakítsuk a jövő gazdaságát, aminek eléréséhez ötleteket, embereket, partnereket kötünk össze” –  összegez a Climate–KIC magyarországi vezetője.

"A már működő és még csak most induló vállalkozások tekintetében eltérő megoldások hozhatnak eredményt, de mindkét estben fontos, hogy egy új ötletet professzionális módon vigyenek végig a megvalósítás rögös útján, ezzel biztosítva, hogy hosszú távon képes legyen a piacon fennmaradni! Az innovatív üzleti megoldásokkal olyan hétköznapi változásokat szeretnénk elérni, amelyekből minden érintett profitál” – hangsúlyozza Balázs Tibor, a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány ügyvezetője, aki a régióban működő vállalkozások, valamint start-up cégek Climate–KIC programhoz való sikeres csatlakozásán dolgozik. Véleménye szerint a jövő gazdasági folyamatait most alakítjuk, s ezekben aktív szereplők lesznek a kis-és középvállalkozások, amelyek képesek az innovatív ötleteket gyorsan és rugalmasan bevezetni. Megfelelő partnerek bevonásával és szakmai közösségek kialakításával lehetőség nyílik az egymástól való tanulásra és a stabil fejlődésre, aminek fókuszában a környezettudatosság áll.

Másképp tenni, másképp mondani

A felelős üzleti tevékenységeknek több megjelenési formája is ismert, kezdve a termékek, szolgáltatások szintjétől a sokat vitatott vállalati társadalmi felelősségvállalási programokig. A cégek és tevékenységük pozitív megítélése egyre fontosabb piaci versenytényező, amiben jelentős szerepet kap a marketingkommunikáció helyes felépítése. Szabó Szilvia (Tailor marketing) a zöld marketing irányzat képviselőjeként kiemeli, hogy tudatos vállalkozásfejlesztésnél a felelősségvállalásra épülő marketingstratégia kritikus tényező lehet. A külső kommunikációs előnyök mellett alapkövetelmény, hogy valós háttérre épülő, hiteles üzeneteket tudjunk megfogalmazni, és ezeket képesek legyünk a célcsoport számára értékként közvetíteni. Ehhez azonban az alapvető marketingismeretek mellett speciális háttértudásra is szükség van, amit a Climate–KIC programban részt vevők vállalkozásfejlesztési kurzusokon és tanácsadásokon elsajátíthatnak majd.

A Climate-KIC célja a klímavédelemhez kapcsolódó újszerű közösség- és vállalkozásépítés.

A minden szempontból izgalmas és építő jellegű kezdeményezés részesei lehetnek azok a hazai kis- és középvállalkozások, valamint start-up cégek, amelyek csatlakoznak a Climate-KIC magyar szervezésű eseményeihez.

A programokról bővebb információ a www.climate-kic.org vagy a www.climatekic.hu oldalon található.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo