Sporttámogatás a nagyvállalati kultúrában

Régóta jelen lévő trend a nagyvállalati kultúrában a sporttámogatás, hiszen azon túl, hogy a sport az egészséges életmódra nevel, és közösséget épít, értéket is képvisel a támogatók számára, melyet a márkával azonosítanak mind vállalati, mind ügyféloldalról.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Groupama

A sporttámogatás európai térképén a labdarúgás uralja a piacot a nielsensports.com 2016-os, Europe’s Sponsorship Market: Euro 2016, Mega-Clubs and Evolving Models című kutatása alapján. Elég csak a német vagy az angol liga bajnokságaira gondolni, máris tömött stadionok, lelkes szurkolói tömegek és nagyvállalati brandek, márkanevek sokasága jut eszébe szinte mindenkinek. A márkák jelenléte a sportlétesítmények homlokzatán, a játékosok mezein, az óriáskivetítőkön olyan presztízsértékkel bír, amellyel a vállalat a saját márkáját azonosítja. A márkaismertség növelésén túl cél az is, hogy a vállalat egy széles tömegek által kedvelt sportág támogatásán keresztül azonosul a sportág értékeivel, azaz a csapatmunkával, a közös cél gondolatával, a kemény munkával és kitartással, és az azáltal megszerzett sikerekkel. A támogatott sportklub logójának használata a nagyvállalatok kommunikációjában olyan szimbólum, mellyel a vállalat magát pozicionálja saját szegmense vezetői közé.

Magyarországra szűkítve a sporttámogatási tevékenységet, kiemelkedő helyzetben vannak a piaci szereplők, hiszen egyrészt hazánk számos világversenynek és kontinensviadalnak ad otthont, nem kevés lehetőséget teremtve ezzel a sporttámogatás különféle fokozatainak. Másrészt kormányzati összefogással a sporttámogatás olyan formája is megvalósulhat, melynek lényege, hogy a cégek a társasági adójuk egy jelentős részét a sportok támogatására fordíthatják.

A hazai sporttámogatás egyik kiemelkedő szereplője a Groupama Biztosító, melynek elkötelezettségét a sportok, az egészséges életmód, az egészség megőrzése iránt jelzi, hogy jelenleg is több sportágat támogat szövetségi, klub- és létesítményszinten. A biztosítótársaság 2010 óta a Magyar Labdarúgó Szövetség (MLSZ), míg 2013-tól a Magyar Úszó Szövetség (MÚSZ) hivatalos biztosítója. Mindkét sportág nagy népszerűségnek örvend a hazai sportbarátok között, labdarúgóink mind a hazai, mind a külföldi klubok játékosaként tömegeket szögeznek a lelátókra és a televíziók képernyője elé. Úszóink között pedig olyan olimpiai, világ- és Európa-bajnok sportolókat tudhatunk, akiket példaképként tisztel az egész világ.

A Groupama Biztosító 2014-től hazánkban úttörőként, az ország legmodernebb, nemzetközi színvonalú technológiával épült szórakoztató komplexumának, a Groupama Arénának hivatalos névadó támogatója, amely kulturális és sportprogramok sokaságával várja a családokat és sportkedvelőket.

A létesítményszponzoráció, habár külföldön már nagy múltra tekint vissza, hazánkban még újdonságnak számít, melynek első képviselője a Groupama Biztosító a Ferencvárosi Torna Club stadionjának névadójaként. A komplexum abban is egyedülálló, hogy a hazai válogatott és barátságos mérkőzéseknek is otthont ad, így a Groupama Aréna gyepén kivívott győzelemmel jutott ki a magyar válogatott 44 év után a 2016-os Labdarúgó Európa-bajnokságra, de ugyanezen a pályán búcsúzott válogatottbéli szereplésétől Király Gábor, a nemzeti tizenegy legendás kapusa is. A Groupama Aréna azonban nemcsak a labdarúgás szentélye, hanem olyan szórakoztató események helyszínéül is szolgált már, mint az amerikai akrobatikus motorshow, a Nitro Circus. Idén koncerthelyszínként is debütált, és kiválóan vizsgázott, hiszen a Depeche Mode telt házas koncertet adott itt, s idén még Robbie Williams is érkezik turnékörútja egyik állomásaként.

A Groupama Biztosítónak, csakúgy, mint a Groupama Csoport többi tagjának, a sport kiemelt és példamutató értékeket képvisel. A sporttámogatás és a társadalmi felelősségvállalás olyan tevékenységek a biztosítótársaság kultúrájában, amelyek az anyavállalat által is megfogalmazott elvárások, ezért a számára elsődleges értékek népszerűsítését tűzte ki céljául, úgymint a sport támogatásán keresztül a prevenció, az egészséges életmódra való ösztönzés.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo