Promóció

Megkezdődött a szemléletváltás

2016. február 19. péntek - 15:49 / piacesprofit.hu
  •    

2016-ban nagy változások elé néz a képzési piac. Befolyásolja az új felnőttképzési törvény, a várva várt uniós pályázati források kiírása, valamint a cégek szemléletváltása. Piroska Tímea, az Antener Kft. ügyvezető igazgatója szerint ugyanis egyre többen költenek saját forrásból is a munkavállalóik nyelvi képzésére.

Piroska Tímea

Piroska Tímea

Sok képzést kínáló intézmény az átmeneti rendelkezések miatt 2014-ben szerzett felnőttképzési engedélyt. Ezek a jogszabályi előírások alapján 2016-ban számíthatnak először helyszíni ellenőrzésre, valamint külső auditra.

– Mivel az új felnőttképzési törvény életbe lépése óta ilyen még nem volt, ez plusz terhet ró a képzőkre. Ha az ellenőrzésen a szakértők nem megfelelőséget tapasztalnak, akár komoly pénzbírságot is kiszabhatnak. Az eddiginél is jobban oda kell tehát figyelni az adminisztrációra. Emellett az intézmények életét 2016-ban leginkább az fogja befolyásolni, ha kiírják az európai uniós pályázatot, amely a lakosság nyelvi és informatikai kompetenciáinak növelését tűzte ki célul. Bízunk abban is, hogy lesznek olyan források is, amelyek lehetővé teszik, hogy a cégek képezzék a munkavállalóikat. A pályázati kiírások hiánya miatt jelenleg az egész felnőttoktatási piacot visszaesés jellemzi, mégis úgy látjuk, hogy elkezdődött egy szemléletváltás a vállalatok részéről. Míg az előző programozási időszakban jellemző volt, hogy a vállalati képzések nagy része külső forrásból valósult meg, a mostani ciklus elején azt tapasztaljuk, hogy bár még mindig vannak cégek, amelyek kivárnak, de a külpiacra lépők vagy külföldi tulajdonosi háttérrel rendelkezők a saját büdzséjükből különítenek el keretet az oktatásra.

Melyek a legnépszerűbb képzések idén?

– A cégek saját büdzséből általában különböző készségfejlesztő tréningeket vagy nyelvtanfolyamokat finanszíroznak. Utóbbi esetben népszerűek az üzletinyelv-tudás finomhangolására irányuló tanfolyamok vagy azok, amelyek egy-egy speciális helyzetre készítik fel a hallgatóságot akár idegen nyelven, például prezentációra, tárgyalásra, konfliktuskezelésre. Gyakori az is, hogy a vezetőség a beosztottak szakmai képzésébe, illetve a kreditpontos továbbképzésekbe invesztál.

Kinek ér többet az új tudás? Munkavállalónak vagy a munkáltatónak?

– Az, hogy a munkatársak gördülékenyen meg tudnak szólalni adott idegen nyelven, vagy az, hogy tisztában vannak a legújabb technológiákkal, mindkét fél számára előnyös befektetés. A vállalat folyamatosan motivált, képzett munkaerővel fog rendelkezni, a munkavállaló pedig tapasztalata és tudása révén egyre többet fog érni a munkaerőpiacon. Sőt, azt se felejtsük el, hogy mindennek a piacra is hatása van: a korábban megszerzett készségek vagy például a nyelvtudás folyamatos karbantartásával olyan munkavállalók képezhetőek, akik a piacot meghatározzák, alakítják: magasra teszik a lécet a munkaerőpiacra újonnan belépők számára.

Antener_logo

2016: a személyre szabott tanfolyamok éve
Idén is folytatódik az az építkezési folyamat, amit az Antener elkezdett 2013-ban, amikor az új felnőttképzési törvény életbe lépett. – Szeretnénk kitűnni a piacon a valóban minőségi, az adott vállalatra és munkavállalóira szabott nyelvi képzésekkel, tréningekkel. Nagy hangsúlyt helyezünk idén a tanáraink, trénereink továbbképzésére is: az eddigi belső, illetve hazai tréningek mellett szeretnénk olyan egyedülálló, külföldi szakmai továbbképzést biztosítani számukra, ahol lehetőségük van arra, hogy elsajátítsák a legújabb oktatásmódszertani trendeket, amiből végső soron a megrendelő profitál – mutat rá Piroska Tímea. Az Antener dolgozik egy saját fejlesztésű, kifejezetten a felnőttképzők igényeire szabott CRM rendszeren is, amely várhatóan 2016 második negyedévére lesz kész, és bármely érdeklődő intézmény számára elérhető. Az innovatív szoftver használatával csökkennek az adminisztrációs terhek, és a folyamatok nagy része automatizálhatóvá válik. Mindez azt jelenti, hogy az oktatási intézménynél olyan kapacitások szabadulnak fel, amelyeket ügyfélszerzésre lehet fordítani. Még 2015-ben indult meg annak az online tananyagnak a fejlesztése, amely blended (kevert) képzést tesz lehetővé. Így az Antener ma már azok számára is kínál nyelvtanulási megoldást, akik hektikus beosztásuk mellett nem tudják a hagyományos, kötött időpontú órákat vállalni. – Célunk továbbra is az, hogy képzéseinkkel valódi, forintban is mérhető növekedést érjenek el a cégek, és sikeresen helyt tudjanak állni a külpiaci versenyben is – teszi hozzá a cégvezető.

Segítünk kiszámolni

EKÁER kalkulátor

kalkulátor

Céges bankszámla

kalkulátor

Pályázatkereső

kalkulátor