2013-as adójogszabály változások

2013. január 22. kedd - 12:01 / piacesprofit.hu
  •    

Szakember legyen a talpán, aki követni tudja az adózási szabályok folyamatos változását. Márpedig újdonságokból akad bőven; az újév is hozott jó néhány változást, amelyeket minden vállalkozásnak alkalmaznia kell gazdasági elszámolásában. Az adózási szabályok pontatlan, vagy téves alkalmazása negatív adóhatósági szankcióval járhat adóhatósági ellenőrzéskor. Ennek elkerülésében próbál segíteni Sibinger Márta, a Saldo Zrt. Tanácsadó igazgatója.

Az elmúlt években megszokhattuk, hogy folyamatosan változnak az adózás szabályai, ám a 2013-as év változásai talán számottevőbbek, mint korábban voltak – az Önök fókuszában lévő kis- és középvállalkozások szempontjából feltétlenül. Tapasztalatai szerint a vállalkozások mennyire képesek megfelelően felkészülni ezekre a változásokra?

A Saldo hosszú évtizedek óta foglalkozik az említett vállalati körrel. Az a tapasztalatunk, hogy még azok számára is gondot okoz(hat) az eligazodás, a folyamatosan változó (adó)környezet, akik specializált gazdasági szakembereket alkalmaznak „házon belül”.

Tény: még a legfelkészültebb szakember sem lehet ugyanis tisztában a szabályozás összes ága-bogával. Nem véletlen, hogy nálunk is gyakran folyik team-munka a tanácsadás során, amikor egy adott kérdés összes vetületének a szakértői közösen segítik az ügyfeleket. Nem elegendő pusztán a törvényi szabályozás ismerete ahhoz, hogy egy cég életében mindig minden gazdálkodást érintő előírást megfelelően alkalmazzanak.

Amikor házon kívülről jön a tanács

Ez persze még a laikus számára is kézenfekvő, de sok cégnél vannak megfelelő szakemberek erre. Az nem elegendő?

Ahogy már utaltam rá, több más olyan tényezőt is figyelembe kell venni, amelyek befolyásolják egy adott kérdés gyakorlati megválaszolását. Például az adóhatóság aktuális – adóellenőrzések során alkalmazott – ellenőrzési gyakorlata is nagyban befolyásolja az adott kérdés eldöntését. Szakosodásunk, működésünk több évtizede során felhalmozott tudásunk révén komplex tudás birtokában vagyunk, így abban is tudunk segíteni, hogy a szabályokat hogyan alkalmazzák a gyakorlatban ügyfeleink.

Ez biztosan így is van, de nem tartja luxusnak fizetni külső tanácsadó szolgálataiért akkor, amikor a cégen belül is van olyan alkalmazott – gazdasági szakember például –, akinek ez a feladata?

Egyrészt az ő munkájuknak, felelősségi körüknek csak egy része az, amivel egy klasszikus adótanácsadó – így a Saldo is – foglalkozik. Hiszen mi komplex szolgáltatást kínálunk, beleértve általános és speciális adózási, társadalombiztosítási, pénzügyi, számviteli, munkaügyi, illeték-, vám- stb. jogszabályokra vonatkozó tanácsadást. Ráadásul a kkv-körön belül egy céges gazdasági szakember mögött nincs egy olyan szakmai csapat/háttér, ami lehetővé teszi az adott cég számára a legmegfelelőbb megoldás kidolgozását. Éves szinten minimum százezreket, de inkább milliókat lehet megtakarítani egy adótanácsadó szolgálatainak az igénybe vételével.

Forródróton érkezik az információ

Említette, hogy egyedülálló szolgáltatásuk is van – nevezetesen, a forródrótként működő telefonos tanácsadás. Ez annyit jelent, ha én, mint ügyfél felhívom Önöket egy konkrét kérdéssel, akkor arra azonnal választ is kapok?

Sibinger Márta, a Saldo Zrt. Tanácsadó igazgatója

Igen, hiszen ennek a szolgáltatásnak az a lényege, hogy a bejelentkező ügyfél adó- és számviteli kérdéseit szakmailag elismert tanácsadóink azonnal megválaszolják. A telefonos tanácsadási szolgáltatás nyújtása mind a kérdező ügyfél, mint a szolgáltató számára egyszerűbb, gyorsabb, hatékonyabb – és nem utolsó sorban, pénztárca-kímélő – megoldás. Nem csak az írásban kért tanácsadásnál, hanem a személyes, szóbeli tanácsadásnál is hatékonyabb. A telefonos szolgáltatás nagy előnyének tartják, hogy élő párbeszéd zajlik az ügyfél és a tanácsadó között, ami egyben egyfajta együtt gondolkodást is jelent, s így a nem evidens szempontok is felszínre kerülhetnek. Ha ugyanis egy vagy több lényeges, de befolyásoló tényezőt elfelejt az ügyfél megfogalmazni az írásbeli kérdés feltevésekor, akkor azok ismerete nélkül általánosabb választ kaphat. Meggyőződésünk, hogy azon ügyfeleink, akik hatékonyan felhasználják tanácsadási szolgáltatásunkat, szakmai támogatásunkkal jelentős költségmegtakarításokat érhetnek el.

Ön mennyire biztos abban, hogy cégénél folyamatosan az aktuális adózási szabályok szerint történik a könyvelés, ill. gazdasági folyamatok dokumentálása?

Ön is úgy gondolja, hogy időnként érdemes lenne egy magas szakmai színvonalat nyújtó szakértővel konzultálni adózási kérdésekben?

Önnek mennyit érne meg éves szinten egy hasznos és „költséghatékony” adótanácsadó szolgáltatása? 

A Saldo a friss adózási hírekről, változásokról rendszeres értesítést küld partnerei számára, amire most ingyenesen feliratkozhat itt!

 

 

Feliratkozom a(z) Jogi kisokos téma cikkértesítőjére. A megjelenő új cikkekről tájékoztatást kérek